banner

banner

woensdag 24 januari 2007

Droom over huis en schaap

Ook vannacht weer een interessante droom gehad. Mijn vriend en ik hadden een nieuw huis gekocht maar toen we het betraden lag het vol puin en afval. Nochtans was het op zich een mooi huis in een rustige buurt. Modern ingericht met een open keuken waar je aan een soort bar kon eten, er stonden moderne krukjes en zo. De keuken had 2 ramen naast elkaar, een gewoon waardoor je recht voor je het huis van de buren kon zien. Ertussen in lag een asfalt wegje, rechts van ons huis stonden grote groene containers, links van ons huis een schutting waarachter je een deel van het huis van de andere buren kon zien.
Het andere raam was half bol, ondoorzichtig, had een grote hendel en ging open zoals een garagedeur. Dat raam stond open zodat je een deel van het terras met de tuinmeubelen kon zien, plots komt een bruin schaap aangewandeld, het blaat 1 keer en wandelt dan weer weg.
Omdat het huis zo vuil was, begon ik te vegen met een bezem. Opeens stootte ik op de scherven van een Mariabeeldje, toen werd ik wakker.

Na wat opzoekingswerk blijkt een huis te staan voor het huis van de ziel en ik ben dat letterlijk aan het schoonvegen. Een raam biedt zicht op de toekomst. En het schaap in mijn toekomst zou betekenen dat ik onafhankelijker moet zijn en de baas over mijn eigen leven moet zijn. Het kan ook symboliseren dat ik afdwaal, een verkeerde afslag op mijn levensreis neem en dat ik mijn bestemming uit het oog verlies. Volgens het dromenboek alleszins, volgens het totemdierenboek herinneren schapen ons eraan dat we het kleine voor het grote moeten opofferen. Er ligt overvloed voor ons maar we moeten vertrouwen hebben in een hoger proces dat in ons leven speelt, ook al zien we het niet.
Totaal tegengesteld dus die verklaringen hoewel er bij beide wel een grond van waarheid inzit. Van grond gesproken, het schaap was bruin. Dat staat voor gegrond zijn maar het kan ook zijn dat ik momenteel overdreven kritisch ben (is ook zo). 
En wat dat Mariabeeldje er in kwam doen… geen flauw idee.

Toch allemaal vrij verwarrend, ik zie het duidelijke plaatje nog niet, moet ik toch eens goed over nadenken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten