banner

banner

vrijdag 2 februari 2007

Shiny heeft me begrepen

Shiny (mijn hamstertje) is natuurlijk de liefste van heel de wereld maar ze had 1 negatief puntje. Als ze sliep was ze absoluut niet zindelijk. Als ze wakker was en rondliep, ging ze netjes op haar toiletje maar als zij slaapt…dan slaapt ze! En vast ook! En ze plaste dus in haar huisje.
Ik had gehoopt dat het met volwassen worden zou overgaan maar daar zag het ook niet naar uit. Ze was ondertussen al de 6 maanden gepasseerd en toen besloot ik toch maar om haar te "vragen" of ze alsjeblieft ook overdag op haar toilet te gaan. Het is de eerste keer dat ik iets aan een levende hamster vraag en ik had dus geen flauw idee of de boodschap wel zou aankomen.
Enkele dagen later stoot ze het dak van haar huisje en sindsdien plast ze overdag netjes in haar toilet! En dat nu al voor 2 weken! Ik zie haar ook veel meer overdag: om te eten, drinken, graven…
De laatste tijd had ze ook de neiging om haar flesje telkens af te gooien zodat dat leegliep. Ook dat heb ik gevraagd om niet meer te doen en het werkt ook nog!
Het zou natuurlijk ook puur toeval kunnen zijn, zeker ben je met zulke dingen nooit. Ik tenminste toch niet want zo begaafd ben ik nog niet op gebied van communicatie.  
Maar wel leuk voor haar èn voor mij want op deze manier hoef ik de kooi maar om 10 dagen te poetsen ipv om de 7 dagen. Dus: dank je lieve flinke Shiny! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten