banner

banner

zondag 20 mei 2007

Droom: winter op de kerstmarkt

Tjonge, wat was dit een vreemde droom. Sowieso is dit een nacht geweest van heel actieve dromen maar alleen deze kan ik me nog herinneren.

Mijn vriendin en ik gingen naar de kerstmarkt in Duitsland. Het was er sprookjesachtig mooi en we genoten met volle teugen. Om er te geraken moesten we 3 grote pleinen oversteken en ondertussen begon het harder te sneeuwen. Toch deerde de sneeuw ons niet, we vonden het prachtig. We hadden een klein karretje bij om al onze aankopen op te leggen, blijkbaar waren we van plan de winkels leeg te kopen. Soms zijn dromen toch niet helemaal bedrog .

Aangekomen op de kerstmarkt gaven we onze ogen de kost, het was er zo mooi maar wat mij vooral opviel: rustig! Geen lawaai, joelende kinderen enz. Gewoon wat keuvelende mensen en het gekraak van sneeuw onder onze voeten.

Op een bepaald moment komen we bij een stand waar allemaal levende vogels in een kerstlandschap zitten. Mijn vriendin genoot natuurlijk met volle teugen en nieuwsgierig als ik ben, wil ik dit eens van dichtbij gaan bekijken. Voor die stand zat een hond de boel te bewaken, het was een Basenji. Voor diegenen die niet weten welk ras dit is, zie plaatje aan het einde van dit verhaal.  

Die Basenji begint plots vervaarlijk te grommen als ik te dichtbij kom en als ik mij omdraai en wil wegwandelen, trekt hij plots aan de zak met inkopen. De eigenaresse zei dat dit eigen was aan het ras. Klopt niet want normaal gezien zijn ze net heel lief, enkel wat moeilijk af te richten.
Naarmate de kerstmarkt op zijn einde liep, viel er ook minder sneeuw, toen werd ik wakker.

Geen idee wat de betekenis van deze droom is, sneeuw kan staan voor een nieuw en schoon begin. Zowel in mijn leven als dat van mijn vriendin vinden grote veranderingen plaats, wie weet?

Waarschijnlijk staat de hond voor iemand die ik ken en achterbakse dingen doet. Waarom dan juist een Basenji, tja, ik zie deze honden zooo graag. Ze blaffen niet, hebben geen typische hondengeur en wassen zich zoals een kat. Vandaar dus ook moeilijk af te richten, het zijn de katten onder de honden. Oh ja, hier is het plaatje:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten