banner

banner

zondag 10 juni 2007

Konijnen...

Amai, wat kunnen konijnen kuren hebben. En als toekomstig gedragstherapeute zou je verwachten dat ik een kant-en-klare oplossing heb. In principe heb ik die ook maar zoals gewoonlijk is advies weggeven makkelijker dan je er zelf aan houden. 
Nu ik werk heb, zie ik de nijntjes veel minder en dat merk je. Zij missen mij ook en vragen enorm veel aandacht als ik er wel ben. Tja en wat doe je als er 2 zachte pluizebolletjes voor je staan? Die kan je toch niet zomaar negeren dus ik knuffel hen plat als ik thuis ben. 
Met als gevolg dat nu de rangorde verstoord is. Want door zo veelvuldig met hen te knuffelen stel ik me op als ranglagere, zij denken beiden dat zij ranghogere zijn wat de rangorde tussen hen ook verstoord heeft. En dat uit zich jammer genoeg in plasjes en keutels droppen en het occasionele jagen van Fluffy achter Snowy omdat hij geen zin heeft om likjes te geven. Wat de lagere in rang dus zou moeten doen. 
Dus zit er voor mij niks anders op dan mijn relatie met hen weer even af te bouwen totdat de rust weergekeerd is. En geloof me: dat is moeilijker voor mij dan voor hen. Ik kan heel moeilijk weerstaan aan die zachte vachtjes maar ze krijgen enkel nog aandacht als ze er expliciet op vragen. Straffen voor die plasjes of keutels doe ik niet, het is natuurlijk gedrag dat op een andere manier moet aangepakt worden.
En natuurlijk heb ik via telepathie proberen te vragen of ze alsjeblieft willen stoppen met keutelen en plassen. Ik heb uitgelegd dat ik begrijp waarom ze het doen maar dat ze mij ook moeten begrijpen. Ik moet nu eenmaal gaan werken en kan er niet meer zoveel voor hen zijn als anders. We zullen allemaal kwaliteit boven kwantiteit moeten verkiezen. Bovendien ben ik al moe van het werken gaan en heb ik geen zin om iedere dag plassen en keutels op te ruimen.
Voorlopig werkt de combinatie van beide systemen, het plassen en keutelen is al afgenomen maar het zal zeker nog enkele weken duren eer het echt stopt. Dat weet ik gelukkig uit ervaring dus ik maak me geen illusies dat het morgen al opgelost is. Het probleem is ook niet op één dag ontstaan. 
Samen komen we er wel uit, natuurlijk heb ik er ook bijverteld dat ik hen nog altijd doodgraag zie en dat ik nog altijd zielsveel van hen hou.  
Dat zal nooit veranderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten