banner

banner

zaterdag 28 juli 2007

Dankbaar

De afgelopen nachten heb ik erg bizarre en enge dromen gehad. Dat krijg je als horrorfanaat zeker?  
Het begon met een droom waarin ik in mijn ouderlijk huis was. Hoe oud ik precies was, weet ik niet maar mijn vader, moeder, broers en zus waren er allemaal. Plots komt Paul Hogan (Crocodile Dundee) binnen met een machinegeweer   en hij moordt gewoon mijn hele familie uit behalve mezelf dan. Vervolgens tikt hij eens tegen zijn hoed – alsof hij mij een dienst bewezen heeft – en hij vertrekt. De hele tijd heeft hij geen woord gesproken, alleen maar zijn bekende grijns getoond.
In dromenboeken staat moord alleen maar beschreven vanuit het standpunt van de moordenaar of als slachtoffer, maar niet als toeschouwer.
Op internet vind ik dit: Zie je een moordenaar iemand vermoorden in je droom, dan staat dit voor verdriet dat door anderen veroorzaakt is.

Vorige nacht dan was wel heel vreemd. Ik zat op het toilet maar dat had zo een heel oude houten deur, met allerlei kieren en spleten erin, het leek wel op een staldeur. Plots hoorde ik de deur kraken en door een horizontale kier bovenaan perste zich langzaam een grijnzend mannengezicht naar binnen met blonde haren. Vervolgens kwamen door de verticale kieren zijn armen en benen al wriemelend binnen en toen ben ik wakker geworden. Ook dat ‘wezen’ zei de hele tijd niets en grijnsde alleen maar.

Behoorlijk spooky, de WC is al de enige plaats waar je wat privacy kan hebben en als daar dan zo een enge man binnenglipt…
Ook de droom van Paul Hogan kan ik niet verklaren, ik wil echt niet dat mijn familie dood is. Natuurlijk botst het wel eens tussen ons maar dat heb je in alle families. En waarom precies Paul Hogan… geen idee.   
Als iemand wel een idee heeft: ik hoor het graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten