banner

banner

zondag 19 augustus 2007

Van alles wat

Omdat er op verschillend gebied weer wat gebeurd is de afgelopen week, bundel ik dit bericht ook.

Het begon met een droom waarin ik en nog iemand (geen idee wie) in een bootje op een meer zaten. Wat verderop zagen we iemand die druk bezig was te verdrinken en we roeiden er zo snel mogelijk naar toe. Met succes konden we de drenkeling redden maar ook die persoon was onbekend voor mij.
Jammer genoeg vind ik geen uitleg in het droomwoordenboek of internet. De verklaring over verdrinking slaat altijd terug op jezelf als slachtoffer, nooit als redder. Probeer ik iemand in mijn naaste omgeving te redden omdat hij/zij het niet meer ziet zitten en dreigt te verdrinken in de problemen?

Vorige zaterdag zag ik in de krant een advertentie staan: een dierenarts zocht een assistente zonder opleiding of ervaring. Ik voelde me onmiddellijk aangesproken en zodra ik thuiskwam (na mijn huidig werk) heb ik gebeld. Ik liet een bericht achter op de voicemail en wachtte af. Maandag belde ik om 9u. dadelijk terug, ik wilde echt laten weten hoeveel interesse ik had voor de vacature en dat ik de geknipte kandidaat was. Eerst kreeg ik de andere assistente aan de lijn en zij gaf me al enkele details door. 15 minuten later belde de dierenarts zelf mij op maar het enige wat ze wilde weten was mijn woonplaats. Ik vertelde dat ik op slechts 10 minuten woon en probeerde mijn kwaliteiten als gedragstherapeute e.d. in de verf te zetten. Ze wimpelde mij echter af en herhaalde dat ze enkel mijn woonplaats wilde weten. Als ik geselecteerd werd voor het gesprek, zou ik voor woensdag bericht krijgen. Dagenlang heb ik – ondanks het gevoel van afwimpelen – in spanning gezeten maar… noppes. Blijkbaar heeft het lot een andere bestemming voor mij. En misschien is het maar beter zo, het is wel mijn grote droom om met dieren te werken maar ook met deze werkuren zou ik de nijntjes zeer weinig zien.

Als volgende zie ik op mijn terugweg van het werk naar huis een fletse regenboog met de kleuren in omgekeerde volgorde. Dat heet een spiegelboog, of het een betekenis heeft, weet ik niet maar het was sowieso mooi en speciaal om te zien. Spijtig dat mijn GSM dateert uit de periode dat dinosaurussen de aarde onveilig maakten, lees: ik heb nog een heel oud mobieltje zonder fotocamera. Ik leen even een fotootje van internet om duidelijk te maken wat ik bedoel. Voor alle duidelijkheid: de gewone regenboog zag ik niet.



Bron: http://www.hei-heg-hoogeind.dse.nl/

Tot slot wil ik het nog hebben over een uniek vogelgeluid dat ik voor het eerst in mijn leven gehoord heb. Ik had net gedaan met werken en liep naar mijn wagen (da’s nog altijd een heel eindje lopen). De parking is omgeven door bossen en plots hoorde ik vanuit de bomen een heel opvallende roep. Ik dacht onmiddellijk aan een roofvogel maar welke? 
Het blijkt dus een blauwe kiekendief te zijn, gezien heb ik hem nog niet, dus hier enkele plaatjes van internet:ยต
Vrouwtje:


Mannetje:


Bron: http://www.birdphoto.nl/


De blauwe kiekendief is een havikachtige en volgens het boek ‘Luisteren naar dieren’ kan hij aangeven dat visioenen uit je jeugd kracht krijgen en vervuld worden. De havik dient zich aan in de fase van je leven waarin je dynamischer aan je eigen zielendoel begint te werken. Haviken zweven en glijden met de stroom mee maar worden soms aangevallen door anderen. Als mens word je soms aangevallen omdat anderen jouw vermogen om op de vrije levensstromen te zweven niet begrijpen.
Ik vind het behoorlijk opmerkelijk hoe treffend zo een verklaring kan zijn. Ik ben dan ook heel dankbaar voor mijn ‘ontmoeting’ met de blauwe kiekendief. Het sterkt me weer in mijn levensdoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten