banner

banner

zondag 23 september 2007

Gezondheid

Ik weet niet meer of ik het hier al heb gehad over mijn gezondheid. Of eerder: wat er mis mee is.
Sinds ik aan het werk ben, ervaar ik rare dingen aan mijn heupen, benen en voeten. Maar ja, in het begin denk je: "ach da’s effe wennen aan het vele lopen en lang rechtstaan."

Maar toen ik op een bepaald moment een doof gevoel in mijn rechter dikke teen kreeg, de pijn zich steeds maar weer verplaatste van mijn heup naar mijn benen en mijn voet/been begon te slapen, begon ik me toch zorgen te maken.

Ook de dokter vertrouwde het niet en verwees me door om een EMG te laten maken. Die wees inderdaad uit dat bepaalde spieren/zenuwen niet zo sterke signalen doorkregen als normaal. Ook mijn reflexen waren wat afgenomen. Het probleem situeert zich op wervel L5, niet op de 2 wervels die door het ongeval in 1984 geplet zijn (C6-C7).

Van daaruit werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis om een NMR te laten maken en dat is deze morgen gebeurd.
Ik was aanvankelijk erg nerveus want Lorenzo zei dat ze hem voor geen geld van de wereld nog in dat apparaat kregen! Al bij al viel het best mee, akkoord, het maakt een hels kabaal maar claustrofobisch is het niet omdat 1 kant niet afgesloten wordt.

Maar nu ben ik dus wel bang voor het resultaat. Als het is, waar de dokter voor vreest en dat is een hernia, dan hoop ik vurig dat ik geen operatie nodig heb. Ik ben nog nooit onder volledige narcose geweest en ben er doodsbang voor. Ergens hoop ik dat het met kiné/fysio en/of medicatie te verhelpen is. Ik denk ook dat het een hernia is, ondertussen is sinds donderdag ook mijn linker dikke teen doof geworden.

Waarschijnlijk betekent het ook dat ik enkele aanpassingen zal moeten doorvoeren. Sowieso zou ik eigenlijk geen zware dingen mogen heffen en nu doe ik het toch op mijn werk. Hopelijk vind ik daar eveneens een oplossing voor.
Ik hoop dat het vlug woensdag is, dan zouden de resultaten bij mijn dokter moeten zijn. Duimen jullie mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten