banner

banner

maandag 3 september 2007

Groot nieuws

Ja, jullie hebben enige tijd op nieuws moeten wachten wegens veel te druk maar ik maak het goed met groot nieuws!
Sinds donderdag heb ik er namelijk een nieuwe bewoner bij: een valkparkietje die ik Chica gedoopt heb. Ze is bij een vriend komen aanvliegen, helemaal uitgehongerd en mager, waarschijnlijk dus ergens ontsnapt of "vrij" gelaten. Hij zelf kon niet genoeg aandacht geven aan haar en dus mocht ik haar hebben. Ze is nu 7 jaar oud dus ik hoop dat ze nog goed tam te krijgen is. Ik vermoed wel dat ze ooit handtam geweest is want ze laat zich vlot op haar kopje aaien.
Met spoed hebben we op Kapaza nog een mooie ruime tweedehandskooi kunnen bemachtigen tegen een spotprijs. En nu komt de uitgebreide taak om veel over valkparkietjes te leren en haar te laten wennen aan mij.
Aanvankelijk waren de konijntjes wel bang, niet van de kooi, ook niet van Chica maar van haar geluid! Snowy heeft zeker 3 kwartier zitten stampen en Fluffy 3 uur ocharme. Gelukkig reageren ze nu totaal niet meer en tegelijkertijd is Chica een stuk rustiger geworden. Shiny slaapt zelfs door een kanonschot heen, ik denk dat ze zelfs nog niet eens weet dat er een nieuwe bewoner is. 
Genoeg gekletst: kijk en geniet van de eerste foto en het eerste filmpje:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten