banner

banner

zaterdag 20 oktober 2007

Dromenreeks

Omdat ik de afgelopen week heel veel gedroomd heb, bundel ik ze allemaal in 1 bericht, anders wordt het wat onoverzichtelijk.

Droom van 15 oktober:
Deze nacht heb ik gedroomd dat ik op de inrit bij mijn moeder de bladeren aan het bijeenharken was. Daarbij stoot ik per ongeluk op een tulpenbol. Maar toen ik die bol uit de grond haalde, bloeide er opeens een gele roos open! Ik rook eraan maar ze had geen geur. We (familie) stonden allemaal te discussiëren dat het niet kon en toen werd ik wakker. 

In de klassieke bloemlezing betekent een gele roos: dood, haat, woede maar in de meer spirituele betekenis is het de kleur van intuïtief denken (de zonnevlecht). Geel is ook nog de spirituele kleur van Boeddhisme, het is de kleur van wijsheid, hoge intelligentie, creativiteit, fantasie en een goed middel tegen neerslachtigheid. Wie geel als favoriete kleur heeft, streeft naar veelzijdigheid, is geestelijk levendig en tracht voortdurend haar kennis uit te breiden. 
Dat klopt eigenlijk wel, ik voel me heerlijk als ik kan studeren over dieren of spiritualiteit en iets moois kan ontwerpen in Photoshop of Dreamweaver of zo.

Droom van 16 oktober:
Eigenlijk bestaat deze droom uit 2 delen maar van het eerste deel weet ik nog maar heel weinig. Ik droomde dat Chica een zwart ei had gelegd. Natuurlijk ben ik bang dat ze opnieuw eieren gaat leggen (wat ondertussen ook weer aan het gebeuren is). 

Een ei betekent nieuw leven of opbouw, financiële vooruitgang, verandering en een last die wegvalt. De zwarte kleur kan zowel positief als negatief zijn dus hoe ik het moet interpreteren begrijp ik niet helemaal.

De tweede herinner ik me nog vrij gedetailleerd en zelfs zonder betekenis is het een heel mooie droom. Ook deze droom ging weer over gele bloemen. 
Wij hadden hier bij ons thuis een trouwfeest voor iemand en iemand bracht een pot bloemen mee. Ze hadden hele hoge stengels, het waren weeral gele bloemen en ze leken op boterbloemen. Enkele waren al open, andere nog gesloten. Toen ik wilde ruiken sprongen ze open maar het leken wel passifloras of zeeanemonen. En die geur! Je kon de geur zien! Die zweefde in slierten voorbij en maakte mijn hoofd heel licht, helder en klaar. En ik werd er zo vrolijk van.

Boterbloemen staan voor rijkdom, kinderlijkheid, eigenwaarde, de macht v/h woord. Passiebloem dan weer voor het lijden van Christus, geloofsijver, stilte. Dat gecombineerd met de gele kleur maakt het begrijpen nog moeilijker.

Droom van 17 oktober:
Van deze herinner ik me enkel nog 1 stuk. Ik werd in mijn rechterhand gestoken door een heel groot insect. Wat het juist was is moeilijk te zeggen, het zou zo in een science fiction film kunnen meespelen. Laten we zeggen dat het een kruising was tussen een grote libel en een bidsprinkhaan. Toen het stak, liet het een angel achter in mijn hand die ik met een pincet moest verwijderen.

Volgens het droomwoordenboek kan het insect je innerlijke zelf voorstellen en mijn onverstandige verachting voor mezelf weerspiegelen. Volgens de website is een insect een kleine moeilijkheid die op mijn pad komt. Zou dit iets met mijn werk of gezondheid kunnen te maken hebben?

Droom van 18 oktober:
Op het eerste zicht lijkt dit een angstige droom en toch was dit niet het gevoel dat ik had toen ik wakker werd. Ik had eerder een gevoel van overwinning, de kick na een moeilijke hindernis.
Ik reed met de auto op de kleine ring in Hasselt en waarom weet ik niet maar ik wilde hier en nu de straat oversteken. Dat deed ik maar terwijl kwam er een bus voor mij door gesnord. En hoewel ik instinctief op de rem wilde duwen, hield iets in mij me tegen en zei dat ik door moest gaan. Dus met mijn voet klaar boven het rempedaal, reed ik toch door. En net toen het achterste van de bus voorbij was (het was een heel lange bus), reed ik met mijn autootje er rakelings achter door.
Het vreemde was, dat terwijl dit allemaal gebeurde, ik tegelijkertijd bestuurder was maar ook toeschouwer van bovenaf.

Oversteken kan een beslissende verandering van houding symboliseren of het nemen van een cruciale beslissing.

Ik denk dat ik deze begrijp, misschien ook wel in combinatie met al het vorige maar dat lees je in de volgende log. Anders wordt deze wel erg lang. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten