banner

banner

zondag 21 oktober 2007

Beschermengel en lieveheersbeestje

Vorige week toen ik de groenten van de konijntjes wilde maken, vloog er een lieveheersbeestje uit de verpakking. Eerst vloog het recht op mij af om dan pardoes in de spoelbak te landen waar al water in zat! Het arme beestje er natuurlijk dadelijk uitgevist en buiten gaan neerzetten.
Een lieveheersbeestje betekent vertrouwen, plezier en geluk.

En dan weer maar eens een ‘bewijs’ van mijn beschermengel. In een vorige log schreef ik toch dat ik open en eerlijk zou zijn met mijn bazin. Zo gezegd zo gedaan. Ik vertelde hoe de zaken staan met mijn gezondheid en zij zei heel gewoontjes: "geen probleem, dan zoek ik iemand anders."

Tjonge, ik had heel wat reacties verwacht maar niet deze, ze ging er net iets té gemakkelijk over. Zouden mijn collega’s dan toch iets gezegd hebben of laten doorschemeren?
Omdat ik het niet vertrouwde, ging ik op onderzoek uit en wat zie ik op de website van de VDAB? Dat ze al sinds 25 september iemand aan het zoeken zijn! Nog voor ik dat virus op mijn evenwichtsorgaan kreeg! 

Aanvankelijk was ik gekrenkt in mijn trots en voelde ik me een beetje ‘misbruikt’. Want mijn voorgevoel (engel dus) zei me al die maanden al dat ik niet mocht blijven en dat ze mij enkel nodig hadden om de vakantieperiode te overbruggen. Ik vind het niet fair dat ze mij niet op voorhand verwittigen en zo achterbaks en schijnheilig doen, ik moet immers intensief op zoek naar een andere baan nu. Maar zij weten natuurlijk niet dat ik dit weet. 

Achteraf bekeken ben ik natuurlijk al lang op zoek naar een andere job en was ik sowieso niet van plan te blijven. En al helemaal niet nu ik zulke pijnen ervaar.
Dus eigenlijk is alles best nog goed uitgedraaid en het gevoel wat ik eerst had, is alweer aan het wegebben. Alles komt mooi op zijn pootjes terecht.

En zoals ik in mijn vorige log al zei: wie weet hebben al die droomsymbolen wel betrekking op deze beslissing.
Hoewel ik dus binnenkort waarschijnlijk weer werkloos zal zijn, heb ik de toekomst nog nooit zo rooskleurig gezien, je kan je niet voorstellen hoe opgelucht ik nu ben!
Nog maximum 3 weken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten