banner

banner

zondag 24 februari 2008

Weer een les geleerd

Het is weer even geleden dat ik nog een berichtje heb geplaatst, heb het dan ook ontzettend druk gehad met solliciteren, bewijzen zoeken voor de RVA en … werken! 
Ik had hier bewust niets geplaatst daarvan en misschien was dit omdat ik toch een voorgevoel had. Ik keek er nochtans erg naar uit, op papier leek dit de ideale job te zijn. Het was via een interimkantoor en het eerste wat ik al heel raar vond, was dat ik – zonder op gesprek te gaan bij de klant – dadelijk mijn contract mocht tekenen. Het was voor 12u/week bij een neurochirurg en volgens het interimkantoor bestonden mijn taken uit afspraken maken voor de dokter, telefonisch en persoonlijk. Ik zei nog tegen mijn vriend dat ik me zorgen maakte omdat ik dacht dat er misschien toch wel verslagen typen bij zou komen (ik kan niet blind typen). Voor de rest had ik niet echt een slecht voorgevoel. 
Daar aangekomen was het eerste wat de dokter mij vroeg: "kan je typen en met een dictafoon werken?" Bovendien moest ik ook EEG’s afnemen en daar ben ik al helemaal niet voor opgeleid! Volgens de dokter had hij wel het juiste takenpakket doorgegeven, wie spreekt nu de waarheid? Nou ja, de dokter heeft me een kans gegeven en ik heb mijn best gedaan maar dit was helaas niet genoeg. 
Heel erg vind ik het niet want toen ik mijn loonvoorwaarden te horen kreeg (na het tekenen van het contract!), bleek dat ik minder zou verdienen dan mijn stempelgeld. 

Dit zal me dus niet meer overkomen in de toekomst, ik heb mijn lesje geleerd. Enne… ik heb me ingeschreven voor een cursus dactylo. Ik heb het altijd een gebrek gevonden dat ik niet blind kon typen maar heb het in het verleden nooit nodig gehad. Dus ook dit nadeel heeft weer een voordeel opgeleverd. 

Trouwens, tijdens mijn werk heb ik 2 poezen gezien, poezen brengen mystiek en magie. En mijn vriend heeft op onze inrit een sperwer een andere vogel zien opeten, hij kon niet zeggen of het een duif, merel of iets anders geweest was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten