banner

banner

zondag 9 maart 2008

Mensen en honden op terras

De zoveelste droom over mijn terras hier. 
Ook deze keer stonden er mensen en was er een deur. Maar laat me bij het begin beginnen. 

Ons terras was ten eerste al 4x zo groot dan het in werkelijkheid is. Het stond barstensvol vreemde mensen en toen ik aan iemand ging vragen hoe ze hier nu in hemelsnaam terecht kwamen, antwoordden ze "via de deur". Op de vraag "Wie zijn jullie?" kwam een nog vreemder antwoord. "je nieuwe buren en we geven een housewarming feestje". Ja maar waarom op mijn terras? Bleek dat het een gezamenlijk terras is dat ik vanaf nu moet delen met de nieuwe buren! 

Ik kijk naar boven (in werkelijkheid onze bovenverdieping) en dat blijkt inderdaad een appartement te zijn. Vervolgens ga ik op zoek naar de deur waarvan ik al in vorige dromen gehoord heb. Helemaal in de hoek (waar in werkelijkheid de badkamer eindigt) staat inderdaad een bruine of bruin verroeste metalen deur. Ik duw de klink met moeite naar beneden en trek de deur met nog meer moeite open. Er staat zo een pomp op en ik krijg enorm veel tegendruk. Eens geopend, kijk ik in een vrij donkere trappenhal met een metalen industriële trap. In die trappenhal zie ik op een overloop een kooi staan met gaas en daarin 2 hermelijntjes (?). 

Plots komen er drie honden de trap af: een pitbull, stafford en rottweiler. Compleet verbouwereerd vraag ik me af waar die vandaan komen en de nieuwe buren (vooral de vrouw) zeggen doodleuk: "oh dat zijn onze honden, die lopen vanaf nu altijd los op het terras". Ik zeg dat dit helemaal niet kon want mijn konijnen lopen hier al jaren los, zijn het zo gewoon en zijn bang van honden. Ik krijg een kattig antwoord terug dat ik me dan maar moet aanpassen. 

Dan heeft mijn vriend nog nieuws voor mij: ik mag bij de slager beginnen om wat centjes bij te verdienen. Ik moet enkel wat vlees klein snijden en bakken! In mijn droom vraag ik me af : "bakken?" Ja sito steaks en hele kip. Ik neem een haarspeld mee om mijn lange haren in een paardenstaart te doen, mijn vriend zegt dat ik om 18u moet beginnen en ik zie dat het al 18u10 is! Dan is alles plotseling voorbij. 

Poeh, zo raar, ik heb er eigenlijk geen verklaring voor. Misschien heb ik problemen om mijn privacy op te geven? Ik was alleszins heel blij toen ik deze morgen – samen met mijn konijntjes - mijn eigen privé terras mocht betreden :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten