banner

banner

woensdag 5 maart 2008

Vriendin is kaal!

In deze droom dan toch. Tjonge, het is toch wel effe schrikken maar als ze dit leest: ze zag er eigenlijk knap uit, ook met een kaal hoofd. 

Wederom was ik ook deze keer niet het hoofdpersonage in mijn droom. Het speelde zich af op de markt, ik was eigenlijk meer een toeschouwer die vanop een afstand stond toe te kijken. 

Opeens zie ik er mijn vriendin lopen maar het eerste wat me opviel was dus dat ze volledig kaal was! Haar dochter liep naast haar maar zij reikte maar tot haar schouder, ik vermoed dus dat zij in deze droom heel wat jaren jonger is dan ze in werkelijkheid is. Opvallend was ook de klederdracht van mijn vriendin, ze droeg een wit zomers jurkje. Zo eentje waarvan het bovenste gedeelte strak zit en het onderste gedeelte in een A-lijn uitliep. Haar benen waren niet in beeld. Het jurkje reikte tot aan haar knieën en had lintjes die je op de schouders moest binden. Verder had ze een witte paraplu/parasol waarmee ze waarschijnlijk haar hoofd beschermde. 
Ik liep naar haar toe en vroeg hoe het kwam dat ze haar haren kwijt was. Zij antwoordde: "tja, da’s door die ziekte hè." 

In het werkelijke leven kan ik me niet voorstellen dat haar ziekte kaalheid zou veroorzaken maar misschien wil mijn droom me iets anders duidelijk maken. In de dromenencyclopedie van Eric Akroyd vind ik enkel een uitleg voor als je zelf je haar verliest. Het zou aangeven dat je ouder wordt of ongewenst voelt. Van diverse bronnen op internet: Vroeger dacht men dat dromen over kaal worden betekende binnenkort zijn hart te verliezen. Droom je dat je kaal wordt, dan zal jouw vrijgevigheid je verlies en zorg brengen. Volgens een Amerikaanse website houdt het ook in dat een ziekte op til is. Maar al deze bronnen gaan er vanuit dat de dromer zelf het onderwerp van de droom is. 

Hoe moet ik dit dan interpreteren? Maak ik me gewoon zorgen over de gezondheid van mijn vriendin? Het wit dat zo prominent aanwezig was in de jurk en parasol duidt dan weer op geestelijk bewustzijn en genezing. We zullen het eens samen moeten bespreken ;-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten