banner

banner

zondag 18 mei 2008

Eekhoorntje op terras

Om even met ander nieuws te openen: voor degenen die weten dat ik een opleiding hondengedragstherapie volg, ik ben geslaagd! En ik ben best wel trots op mijn behaald percentage: 88%. 

Maar ik wilde het hier hebben over een wonderlijke gebeurtenis gisteren. Tegen de middag hoorde ik enkele mussen kabaal maken en ik dacht dat ze weer aan het vechten waren voor voer. Ik voer hier nog steeds een beetje bij. Ik zag 3 mussen op een rij op de schutting zitten, naar beneden kijkend en veel lawaai maken. 
Ineens zag ik een wezentje van achter de schutting verschijnen. In eerste instantie dacht ik dat de rat misschien was terug gekomen maar toen ik het beter zag, stokte mijn adem even: een rode eekhoorn! En zo te zien nog een jonkie want hij was zich van weinig gevaar bewust en had moeite om weer tegen de terrasmuur op te klimmen. Kijk toch eens naar dit superschattig wezentje: 


De aanwezigheid van een eekhoorn betekent: evenwicht brengen in werk en spel. 12 weken na zijn geboorte is de rode eekhoorn zelfstandig. Daarom, als een rode eekhoorn zich aan je toont, let op of er zich een 12 weken durende cyclus zich voltrekt in je leven. Eekhoorns herinneren ons eraan dat we evenwicht moeten vinden tussen werk en ontspanning, waarschijnlijk overheerst één op dit moment in mijn leven. Of ik ben met teveel dingen tegelijk bezig, altijd maar druk druk druk. Eekhoorns zijn ook meesters in voorbereiding. 
Klinkt bekend, ik ben weeral met veel dingen tegelijk bezig en focus te weinig om de belangrijke dingen (boek afmaken, cursus voorbereiden). Van de andere kant maak ik ook te weinig tijd vrij voor ontspanning: yoga schiet er weer mee in en eens lekker knuffelen met konijnen schijn ik te vergeten. 

Dus dank u wel eekhoorntje om mij dit te komen vertellen. Betekenis of niet, ik ben erg blij en dankbaar dat ik dit heb mogen aanschouwen. Het is de eerste keer dat ik een eekhoorn zolang en zo dichtbij heb mogen bewonderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten