banner

banner

zondag 29 juni 2008

Heel veel nieuws

Hè hè, juni is bijna gedaan en daarmee ook de drukte. Bovenop al die drukte is een van mijn tantes dan ook nog eens overleden. Ik zelf had er niet zo een band mee maar voor mijn moeder is dit natuurlijk heel erg. Het was een van haar oudere zussen en haar jongste zus ligt ook op sterven, het zal een emotionele periode worden. Ik kan haar alleen maar proberen te steunen maar daarvoor moeten mijn batterijen ook opgeladen zijn want die zijn zo goed als leeg en dat merk ik aan allerlei kwaaltjes. Om die batterijen op te laden zijn we afgelopen dinsdag naar Gaiapark geweest en het blijft me verrassen met zijn schoonheid. Het filmpje moet ik nog maken maar foto's kan je hier al bekijken:
www.beessies.co.nr
Naast al de dieren die daar 'gekooid' zaten, heb ik ook mogen genieten van de dieren die mij altijd vergezellen: de kraaien. Werkelijk overal kom ik hen tegen, waarschijnlijk heeft iedereen dit wel maar mij valt het op. Daar heb ik voor het eerst ook een witte kwikstaart gezien, eveneens erg bijzonder.






Niet alleen de kraaien houden me gezelschap, ik heb eindelijk de vogel gezien die zo mooi kan zingen: de vink. En dit gewoon in mijn achtertuin! In mijn garage vond ik dan weer een dood musje, nog helemaal intact. Een vink geeft aan dat je in je leven vele nieuwe kansen krijgt om uiteenlopende (mogelijk onvermoede) vermogens te ontplooien. Met de komst van een vink wordt het leven altijd actiever. Enkele foto's:



Om af te sluiten met positief nieuws: ik heb zowel mijn getuigschrift van hondengedragstherapie behaald als dat van dactylo. Yep, met enige trots typ ik dit bericht helemaal blind en met 10 vingers! Als herinnering heb ik mijn vriend trouwens een foto laten maken van mijn hondengedrag klasgenoten, links beneden is onze leerkracht en daarnaast zit ik. Er liepen ook wilde konijntjes rond, schattig hé?



En om dan nog even terug te komen op die vink: zouden die nieuwe vermogens betrekking hebben op het lesgeven in konijnengedrag? Of het feit dat ik binnenkort op 'stage' ga bij de dierengedragstherapeute die mij destijds heeft geholpen met de konijntjes? Ik had gevraagd of ik bij haar wat praktijkervaring mocht opdoen en dat mag dus! Daarbovenop ga ik ook nog beginnen aan een nieuwe site die specifiek over konijnengedrag zal gaan, daar kan je de geplande cursussen zien en meer lezen over mij als gedragstherapeute. Als voorbereiding daarvan ben ik nu reeds flyers aan het verspreiden van www.knagers.net 

Ook omdat er nu geen konijnenasielen meer zijn in België en ik wil dat dierenwinkels, gewone asielen en andere opvangcentra nuttige en betrouwbare informatie kunnen geven. 

Ja dit is een logje met veel foto's en info geworden maar ik liep dan ook al enkele weken achter met nieuws. Ik denk dat ik nu wel bijgebeend ben en hoop dat je genoten hebt van de foto's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten