banner

banner

donderdag 28 augustus 2008

Halsbandparkiet, motten en spinnen

Hier vliegt al enkele weken een vogel rond met een erg uniek geluid dat ik nog nooit gehoord had. Ik heb dit geluid kunnen vastleggen en via een vogelforum ben ik te weten gekomen dat het om een halsbandparkiet gaat. En ik maar zoeken naar roofvogels… Het zijn er trouwens 2 maar eentje zit constant verscholen in het bladerdek maar van de andere heb ik gelukkig wel – eindelijk – een foto en filmpje kunnen maken!



De exacte betekenis van een halsbandparkiet vind ik niet, daar zal ik mij zelf in moeten verdiepen. Wel een verklaring van de parkiet algemeen: We moeten voorzichtig zijn met onze woorden en activiteiten omdat ze een grote invloed hebben op degenen die ons het meest aan het hart liggen. Het leven thuis heeft meer evenwicht nodig en zal meer aandacht en zorg eisen dan voorheen. Mja, misschien is dit wel zo, ik ben momenteel vooral geconcentreerd op carrière. 

Andere dieren die me veelvuldig bezoeken zijn motten maar het vreemde is dat ik ze ook overdag zie en dat ze hier op mijn terras sterven. En dan heb ik het niet over 2 of 3 maar minstens 7! Dat alleen al is een symbolisch getal en heeft met vertrouwen te maken. Blijkbaar heeft een mot 4 fasen en moet ik me nu afvragen in welke fase ik me bevind. Een dier dat naar hier komt om te sterven schijnt bovendien dit huis als veilige plaats te beschouwen. Het is een eer dat stervende dieren jouw huis in hun laatste kwetsbare moment uitkiezen. 

Tot slot niet zo gezellige dieren: spinnen. Yep, ik ben een van de vele mensen met een fobie hoewel het al veel gebeterd is. Die met dunne poten dood ik niet meer maar die dikke… brrrr. Ik zie ze gelukkig niet veel maar het lijkt alsof ze denken dat het al herfst is en tijd om te paren. Ik heb er 2 op 2 dagen tijd gezien. Wie bang is voor spinnen moet in het echte leven directer omgaan met anderen. Spinnen hebben ook met schrijven te maken maar mijn boek en cursus zijn af. Zit ik in een web opgesloten? Ach, misschien is het inderdaad gewoon paartijd en moet ik er niet teveel achter zoeken. Liever niet eigenlijk want anders ga ik weer nachtmerries krijgen, brrr. 
Veel om over na te denken in ieder geval.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten