banner

banner

maandag 4 augustus 2008

Sneeuw en winterdroom

Het is al héél lang geleden dat ik me nog eens een droom heb kunnen herinneren. En vreemd dat ik weer over de winter droom terwijl het hartje zomer is. Zeker als je weet dat ik helemaal geen wintertype ben, ik hou niet van koude. 

Toch was deze droom sprookjesachtig mooi, niet qua beeld maar wel wat betreft de gevoelens die hij opriep. Ik zat naast iemand in de zetel (weet niet wie) en die persoon had net een soort droogkap gekocht die je ook wel bij postorderbedrijven ziet, zo een ding om thuis zelf je haren te drogen. Maar dat was niet de functie van deze kap, je kon er wel de sensatie van seizoenen mee oproepen! 

Hij of zij zette het ding op, koos de stand herfst en was helemaal euforisch over het feit dat hij/zij de regendruppels op het hoofd kon voelen. Toen koos hij/zij de winterstand en wederom dezelfde euforie over sneeuwvlokken. Omdat mijn nieuwsgierigheid nu gewekt was en ik ook wilde weten waar die euforie vandaan kwam, zette ik de kap ook op mijn hoofd. Ik wist niet wat me overkwam, ik zat van het ene moment op het andere in een andere wereld! Ook ik voelde de euforie en tegelijkertijd de heerlijke rust die de winter kan uitstralen. Ik zag sprookjesachtige taferelen, sneeuwwitte landschappen. Ik voelde de sneeuwvlokken en koude wind in mijn gezicht en kleine hagelbolletjes op mijn hoofd. Tegelijk (en dit terwijl ik gewoon in de zetel zat) voelde ik mijn voeten bij iedere stap een beetje wegzakken in de sneeuw en hoorde ik het gezellige gekraak dat ermee gepaard gaat. Ik nam de kap af en was in extase! 

Toen was de droom voorbij. Hoewel ik een heerlijk opgelucht gevoel had bij de droom vind ik overwegend negatieve droomverklaringen: eenzaamheid, negatieve veranderingen enz. 
Slechts bij enkelen vind ik wat meer positieve boodschappen en omdat de droom mij een positief gevoel gaf, zal ik deze maar onthouden. Reiniging en zuiverheid, kalme rustige tijd, tijd voor een nieuw begin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten