banner

banner

zondag 24 mei 2009

Healing bij Fluffy

Het was thans een tijd geleden maar vorige woensdag kreeg Fluffy plots weer een gasaanval. En ditmaal niet ‘s avonds zoals ik gewend was maar net op de middag! ‘s Middags krijgen ze hier hun gedroogde kruiden en normaal gezien zit zij als eerste in de kooi, deze keer niet. Ik vond haar zelfs niet! Ze had zich verstopt in de tunnel wat wijst op pijn. En ja hoor, ik herkende alle symptomen van gas. 
We begonnen onmiddellijk medicijnen toe te dienen maar Lorenzo moest echt vertrekken na enkele uren. Met de stethoscoop hoorde ik een doodse stilte in haar buikje terwijl het anders gezellig borrelt. Ik zette haar in de kooi zodat ze zeker hooi en water dichtbij had. De medicijnen leken niet aan te slaan en ze weigerde zelfs haar druifje, waar ze normaal gesproken dol op is! Ze trok zich terug in haar slaaphok en ik dacht dat ze met rust gelaten wilde worden, de medicijnen hadden misschien ook tijd nodig om aan te slaan. 
Na enkele uren was er nog steeds geen beterschap en ik besloot het slaaphok weg te nemen zodat ik haar beter in de gaten kon houden. Ze sprong zelf uit haar kooi en ging onder de tafel liggen, duidelijk ongemakkelijk. 
Aangezien ik de medicijnen niet zonder hulp kan geven, besloot ik toch maar om haar helende energie te geven. Ik wist niet of het verstandig was omdat ik zelf zo ziek was. Maar ik moest iets doen en legde mijn handen op haar buikje. Ik voelde mijn handen warm worden en begon ook haar buikje te masseren om het gas te laten bewegen. Ineens ging ze lekker languit liggen en er verschenen 2 keuteltjes! Ze voelde zich duidelijk beter! 
Toen Lorenzo thuis kwam, hebben we nogmaals medicatie gegeven en heb ik haar op schoot genomen om weer healing en massage te geven. Ze lag er heerlijk ontspannen bij en begon zelfs maalgeluidjes te maken! Op een gegeven ogenblik voelde ik de gasbellen onder mijn vingers floepen, een teken dat alles weer in beweging kwam. 
Een uur later huppelde ze weer vrolijk rond en wilde ze weer al het lekkers aannemen. Of het de healing geweest is, de medicijnen of een combinatie… ik weet het niet. Ik zag haar alleszins genieten van de healing en dat is ook al wat! 
De oorzaak van gas weet ik niet precies maar ik denk een combinatie van rui en het feit dat ze haar bakje in 1 keer had leeggegeten. Door de opgelikte haren werken de darmen al wat trager en als dan ook nog eens de maag overbelast wordt… Weer wat geleerd voor de toekomst! 
Maar wat mij nog het meest zal bijblijven was het heerlijke gevoel dat de healing mij ook gaf. Ik zag Fluffy ontspannen op mijn schoot liggen en ik weet niet wie van ons 2 daar het meest van genoten heeft :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten