banner

banner

donderdag 2 juli 2009

Vlinders, lieveheersbeestje, paard en musjes

Heerlijk toch de zomer, de natuur die volop leeft en rondom ons is. Velen vinden het waarschijnlijk vanzelfsprekend om dieren te zien maar ik geniet van iedere ontmoeting, zeker als ze niet zo alledaags zijn. Zo heb ik 2 bijzondere vlinders gezien: een koevinkje en reseda witje. Die laatste is helaas overleden, ik zag dat ze al verzwakt was. Het is naar het schijnt een vrouwtje vanwege de 2 vleugelvlekken. Het koevinkje zou een mannetje zijn omdat hij minder duidelijke oogvlekken heeft. Vlinders staan voor transformatie, daar kan ik op dit moment in mijn leven wel inkomen. Maar zou het ook een bijzondere transformatie worden aangezien het bijzondere vlinders zijn? 

Koevinkje 


Resedawitje 


Toen ik van de week de was wilde ophangen zat er een lieveheersbeestje op het rek. Meestal zie je de rode maar deze was het viervleklieveheersbeestje. Lieveheersbeestjes zouden geluk brengen. Zou het te maken hebben met die transformatie? 


De wei achter ons huis wordt vaak gebruikt om paarden en schapen te laten grazen en dit is een bijzonder mooi exemplaar ! Ik heb geen idee welk ras hij is maar ik vind hem prachtig. Als iemand het ras kent: je mag het altijd zeggen. Paarden betekenen een reis, zou het ook een inwendige reis oftewel een transformatie kunnen zijn? Of denk ik véél te ver door? 


Tot slot gewoon nog enkele vertederende foto’s van een mussenpaartje dat zijn kroost aan het voeden is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten