banner

banner

zondag 21 februari 2010

Hamster wordt konijn met vleugels

Dat dromen niet bepaald logica volgen, weten we allemaal, maar ik droom weer behoorlijk gekke dingen. Het zijn net als vanouds heel heldere dromen. Waarom ik nu weer droom na lange tijd niets meer herinnerd te hebben? Misschien omdat ik weer een nare ervaring achter de rug heb. Kort gezegd: ik ben ontslagen, heb een papier getekend dat ik niet had mogen tekenen, en ben daardoor misschien mijn recht op uitkeringen kwijt. De zaak is nog lopende dus tot nu toe weet ik nog niets. 

Maar nu mijn droom: Mijn vriend stofzuigde de kelder en kwam me roepen omdat hij dacht dat hij een witte muis had opgezogen. Ik dacht: "oei oei da’s misschien die van de buren", (de buren hebben thans geen muizen) en we doen de zak open. Er komt een witte hamster uit gekropen! Ik pak haar en wil haar controleren op wondjes en zo maar ze ontsnapt en loopt de straat over. Wel vreemd, niet onze straat maar waar mijn moeder woont. Daar gaat ze tussen merels en andere vogels zitten op het gazon en ik pak haar opnieuw om haar te knuffelen. En plots begint ze te groeien en te groeien. En ineens zit ik op mijn knieĆ«n met een groot wit konijn in mijn armen (formaat vlaamse reus) maar… die had vleugels. Ik kreeg een heel gelukzalig gevoel door hem te omhelzen en te aaien. Hij stond recht en leunde met zijn kop en poten op mijn schouders. De zon scheen ook heel warm op ons. 

Wit is een symbool van zuiverheid, onschuld, vrede, geluk en vreugde. Een gevleugeld wezen kan staan voor een deel van mijn psyche dat mij aanspoort tot een hoger, meer spiritueel, of afstandelijker perspectief. Een hoger bewustzijnsniveau of bevrijding van een onderdrukkende situatie. Een konijn symboliseert het onschuldige slachtoffer. Ik moet ophouden mezelf te straffen of verwijten te maken. In plaats daarvan moet ik mezelf accepteren zoals ik ben en van mezelf houden. Mijn onbewuste weet het weer beter…:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten