banner

banner

zondag 22 juli 2012

Nachtmerries over Fluffy

Lang geleden dat ik hier iets geschreven heb. Sinds het overlijden van Fluffy word ik gekweld door allerlei rare dromen. In mijn eerste droom lag Fluffy tussen de woon- en eetkamer op haar rechterzij. Ik nam een pistool en schoot haar door het hoofd! Ze was echter niet meteen dood en lag te spartelen en te schreeuwen. Toch had ik niet het lef om haar uit haar lijden te verlossen. Is dit een uiting van mijn schuldgevoel? Want in het echte leven heb ik haar wèl uit haar lijden verlost maar voel ik me wel schuldig dat ik haar hartprobleem niet eerder heb behandeld. Geen enkele dierenarts kon het vaststellen maar mijn intuïtie zei dat er wèl iets mis was met haar hart/longen. 

De 2de droom was niet zo naar. Hier huppelde een groot wit angorakonijn rond die volop binkies maakte. Ik noemde haar Fluffy terwijl ik besefte dat ze het niet was. Geen idee wat dit betekent. Een wit konijn komt wel heel veel voor in mijn dromen. Wit staat voor genezing en een konijn voor onschuld. Dit vond ik ook nog: Een wit konijn in je droom symboliseert de trouw van een geliefde. Hm, ik heb geen geliefde dus heeft het dan wel deze betekenis?

De derde droom was weer akelig en raar. Fluffy zat in Snowy’s kooi en ik zag dat ze moe was. Daarom draaide ik haar langzaam op haar linkerzijde. Toen ik dat deed, zag ik een gat in haar rechterbilletje. Dat gat werd groter en groter, ze verloor plots al haar vacht, begon te krimpen en ineens had ik een intacte foetus/embryo in mijn handen! Hier begrijp ik dus nog minder van en het piekeren erover bezorgt me hoofdpijn. Is het omdat ik haar altijd 'mijn baby' noemde? Ik zou haar zo graag nog eens ruiken, voelen en zien… Of een teken van ‘aanwezig zijn’ ontwaren, ik mis haar zo hard…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten