banner

banner

donderdag 28 februari 2013

Vreemde droom over gevangene

Ik moest de wacht houden bij een gevangene (een vrouw met een oranje overall aan). Ik stond te wachten op de bus en dat glazen bushokje moest ik vergrendelen, daar moest de gevangene alleen wachten (op de volgende bus?). Enfin, ik stap op en er zitten nog 3 mensen in de bus, ik geloof allemaal mannen. Die gevangene gaat voor de bus staan zodat we niet konden vertrekken. De buschauffeur lachte ineens heimelijk, doet zijn voorruit open (alsof het deuren waren) en liet de gevangene instappen. De passagiers en ik in paniek en roepen dat hij dat niet mocht doen. Toen kwam die gevangene naast mij staan en ik durfde niks meer dan alleen maar zwijgen en wegkijken. Ook de andere passagiers durfden niks. Toen werd ik zwetend wakker. 

Als uitleg vond ik het volgende maar die verwart me een beetje: Als je over een bus droomt, dan heb je tot nu toe de menigte gevolgd. Het is nu tijd om je eigen beslissingen te nemen. Heb je de bus gemist, dan heb je het gevoel dat anderen je emotioneel en sociaal achterlaten. Je hebt moeite om je persoonlijke doelen te verwezenlijken. 
Een buschauffeur in je droom staat voor leiderschap in een groepsidee of –plan. Iets zal goed verlopen als iedereen meewerkt. Deze droom kan ook betekenen dat je maar niet verder komt. Wacht je bij de bushalte, dan loop je tegen kleine problemen aan, maar deze zijn van tijdelijke aard. 
Zie je een gevangene in je droom, dan staat dit voor een aspect van jezelf dat niet vrij geuit wordt. Droom je dat je zelf een gevangene bent, dan voel je je gevangen door een relatie of situatie. Je hebt het gevoel dat je vrijheid verloren bent in een bepaald gebied van je leven. Aan de andere kant kan deze droom ook staan voor je gevoelens van schaamte en je schuldgevoel. De boodschap is dan dat je jezelf niet meer hoeft te straffen. 
Als er een wachter in je droom voorkomt of als je droomt dat je een wachter bent, dan ervaar je veel onzekerheid in je leven. Deze droom compenseert je gebrek aan zekerheid. Je hebt er behoefte aan om je beschermd te voelen, zowel fysiek als emotioneel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten