banner

banner

donderdag 28 maart 2013

Droom over merels en marters

Ik herinner me zoals gewoonlijk niet meer veel van de droom. Maar ik ging 's morgens de vogels buiten voeren en een merel (man) was zo ongeduldig dat hij tegen mijn hand aanvloog, daardoor viel het voer uit mijn handen. Ik zag heel duidelijk zijn oranje bek glimmen in de ochtendzon. In het echte leven zit er ook altijd een merel man ongeduldig te wachten tot ik 's morgens voer strooi. Gelukkig is hij wat terughoudender en nadert hij me maar tot een meter afstand.

Het volgende speelde zich ook af op mijn terras. Fotografie is een hobby en ik zag plots 2 (steen?)marters rondlopen op het terras. Eerst was ik blij om zo een unieke soort te kunnen vastleggen op de gevoelige plaat. Maar toen zag ik ineens dat ze Snowy in zijn rechterschouder hadden gebeten. Daar had hij een wondje dat lichtjes bloedde. Toen werd ik wakker.

De betekenis van een steenmarter vind ik niet, wel die van een wezel (familie van). Het betekent dat ik geen mensen vertrouw (duh) of dat ik me bedrieglijk gedraag. Bij mijn weten doe ik dit laatste nooit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten