banner

banner

maandag 16 september 2013

2 dromen over sneeuw

Eergisteren heb ik een fijne droom over sneeuw gehad, hij ging als volgt: Ik liep een gebouw uit en het sneeuwde. Het was heel stil en ik hoorde de sneeuw onder mijn voeten knisperen, er lag maar een dun laagje sneeuw. Ik was iets vergeten, liep terug naar binnen en toen ik buiten kwam, scheen de zon volop en was het heel warm, de sneeuw was weg. Ik ging terug naar binnen om mij om te kleden en had een rokje en luchtig bloesje aangedaan. Maar toen ik naar de auto stapte, zag ik dat ik mijn laarzen nog aan had en ik dacht: "wat gaat mijn vriendin daarvan vinden?". Toen ik bij mijn auto kwam, was die geblokkeerd aan alle kanten door andere auto's. 

De sneeuw heeft geen slechte betekenis: "Zie je sneeuw in de zomer of schijnt de zon over een besneeuwd landschap, dan ben je bezig om je tegenslagen en emoties te verwerken. Een sneeuwlandschap kan ook betekenen dat alles nog mogelijk is. Zie je sneeuw smelten in je droom, dan verdwijnt je angst en verdriet." (bron: grote beer dromen). Het blokkeren van de auto zal wel staan voor het gevoel dat ik niet vooruit geraak omdat anderen me tegenhouden.

Afgelopen nacht heb ik dan weer over sneeuw gedroomd. Ik was in de tuin bij mijn moeder en alles lag er groen bij. Behalve het stukje grond achter de tuin dat ze van de gemeente huurt, daar lag weer een dun laagje sneeuw op. Deze keer liep ik er echter niet over, in mijn droom had ik het gevoel dat iets me tegenhield om erop te lopen. Misschien betekent het letterlijk dat ik een grens moet oversteken om de volgende stap in mijn verwerking te beginnen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten