banner

banner

zaterdag 5 oktober 2013

Droom over verdwalen

Om de één of andere reden was ik op weg naar mijn collega. De weg in mijn droom leek echter helemaal niet op de weg die ik in het echt zou moeten afleggen. In mijn droom was ik overigens te voet onderweg. Ik herinner me een kronkelende, hobbelige weg en het was pikdonker, ik was bang dat ik verdwaald was en voelde me heel paniekerig.
Van het ene op het andere moment, scheen de zon echter volop en was er een straatfeest aan de gang. Ik moest een spoorweg oversteken en daar stond mijn moeder (?) me op een brugje op te wachten en vroeg waar ik zo lang gebleven was. Zelfs in mijn droom kon ik geen verklaring vinden voor de plotse verandering van donker naar licht en hoe lang ik onderweg was geweest. Ik vroeg de weg aan enkele mensen omdat ik het huis maar niet vond. Toen ik het huis van mijn collega eindelijk gevonden had, was ze niet thuis. Een heel modern en strak huis overigens, helemaal niet de gezellige boerderij waar ze nu woont. Ik besloot dan maar om te genieten van het straatfeest.

De betekenis volgens internet:
  • Een weg staat in je droom voor je gevoel van richting in je leven en het najagen van je dromen.
  • Was de weg hobbelig en vol bochten, dan verloopt je leven niet gemakkelijk op dit moment. Je loopt tegen veel obstakels aan.
  • Vraag je aan iemand de weg in je droom, dan staat dit voor hoe goed je met kritiek om kunt gaan. De betekenis hangt af van wat je verder deed in je droom.  Probeerde je de informatie op te volgen, dan heb je een heldere kijk op jezelf en je luistert naar de mening van anderen.
  • Een brug staat vaak voor reizen en overgang.
  • Droom je over een brug over water dan ervaar je een conflict in emoties.
  • Droom je over een treinspoor, dan staat dit voor je gevoel dat je niet veel keus hebt in je leven.
  • Wanneer je droomt dat je verdwaald bent, dan kun je je zorgen maken en je onzeker voelen over het pad dat je gekozen hebt in je leven.
  • Het kan ook zijn dat je probeert je aan te passen en te wennen aan een nieuwe situatie waarin de regels en voorwaarden constant veranderen.
  • Ben je verdwaald in het donker, dat kan dit staan voor onzekerheid of verdriet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten