banner

banner

donderdag 23 januari 2014

2 dromen en rups

Ik zal overdag beginnen met de rups. Dit is geen droom dus, echt gebeurd. Ik ging de groene container buiten zetten en toen ik hem wegreed, zag ik een dikke grijze gestreepte gladde rups onder hem liggen. Toch eerst maar de container buiten gezet en dan was ik van plan een foto te nemen van de rups. Maar warhoofd als ik ben, was ik de rups al na enkele seconden vergeten. Geen foto dus, maar blijkbaar bestaan er vlindersoorten die als rups overwinteren. Ik vind het dan wel raar dat die op mijn terras zit en niet tussen planten of struiken, maar het beestje was misschien danig in de war door het uitzonderlijke weer.
Qua verklaring is het volgens mij weer de spijker op de kop! De rups leert je, en daar lag je goed in de richting met je onrust, GEDULD, dat alles tot bloei komt als de tijd er rijp voor is en niet eerder. Een tijd van voorbereiding is het zoals ploegen, zaaien, groei en oogsten elkaar opvolgen.

De dromen waren weer onduidelijk (voor mij althans), zoals gewoonlijk. Ik was ergens op een terrasje met 2 vriendinnen of kennissen. Zij zaten rustig te keuvelen aan een tafeltje, ik liep nerveus heen en weer, alsof ik niet wist wat ik moest doen. Ze vroegen of ik erbij kwam zitten, maar dat sloeg ik af. Toen kwam een andere vriendin/kennis op de fiets voorbij. Maar het was geen gewone fiets, zij noemde het een tandem, maar je kon er met 3 opzitten. Ze wilde dat ik mee ging fietsen, maar ook dat sloeg ik af. Ook de 2 vriendinnen die zaten te keuvelen, gingen niet mee.

Over een tandem vind ik geen verklaring, wel over een gewone fiets. "Droom je dat je fietst, dan is het belangrijk dat je een goede balans vindt tussen werk en plezier." Maar gezien ik niet fietste, maak ik volgens mij te weinig plezier. En wat te denken over het getal 3? 3 mensen in mijn droom wiens gezichten niet duidelijk waren. 3 zadels op de tandem... Volgens internet: "Het getal drie staat voor leven, vitaliteit, innerlijke kracht, verbeelding, creativiteit, energie en zelfontdekking. Een drie staat ook altijd voor een drie-eenheid zoals het verleden, het heden en de toekomst." Ik heb een vermoeden dat het eerste zitje (waar dus al iemand op zat), mijn verleden is. Maar dat ik moeilijkheden heb met in het nu te leven (zadel 2) en bang ben voor wat de toekomst (zadel 3) zal brengen. De fiets reed trouwens van links naar rechts, dat zal ook vast een betekenis hebben, maar die vind ik niet meteen.
En nog dit: "Als je droomt dat je nerveus bent, mag je niet te vrijgevig zijn met je middelen." 
Hm, weer stof om over na te denken.

De 2de droom was nog vreemder. Mijn ex was hier en was net naar het toilet geweest. Toen ik ook naar het toilet ging, zag ik in de hoek op de overgang tussen de muur en vloer bloed/weefsel liggen met schimmel erop! Ik liep naar mijn ex en vroeg hoe lang hij dit al had en waarom hij er mee bleef rondlopen. Maar hij ontweek de vraag en bleef volhouden dat het wel ging.

De verklaringen volgens internet: "Een signaal dat men geestelijk is gekwetst, zonder dit te willen toegeven. Vloeit het bloed uit het eigen lichaam, dan wordt men door iemand gekwetst. Vloeit er bloed uit een ander lichaam, dan zijn wij bezig om deze te vernederen". Hm, bij mijn weten ben ik echt niet bezig om mijn ex te vernederen, ik zou niet eens weten hoe ik dat moet doen.
Een 2de verklaring: "Als er bloed in een droom voorkomt, kan dit verschillende betekenissen hebben. Bijvoorbeeld: Droom je dat je bloed verliest, dan staat dit voor verlies van kracht. Je voelt je uitgeput of emotioneel gesloopt. Dit kan ook staan voor een bittere confrontatie tussen jou en je vrienden. Je daden uit het verleden kunnen je nu opbreken. Probeer een confrontatie met je vrienden of familie te voorkomen". Gezien niet ik, maar mijn ex in de droom aan het bloeden was, wil dit dan zeggen dat ik merk dat hij ergens mee worstelt?

En dan was er nog de schimmel op dat bloed: "Komt er schimmel voor in je droom, dan negeer je iets in je leven of heeft iets in je leven zijn nut verloren. Dit symbool staat ook voor transformatie en groei."
Heeft mijn ex zijn nut verloren en ben ik aan het groeien nu ik vrij kan zijn? Zo voelt het alleszins al weken/maanden aan, heerlijk hoor Very Happy. Of heeft die schimmel betrekking op zijn gevoelens?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten