banner

banner

maandag 13 januari 2014

Droom over huis onder water

Dit was een heel vreemde droom. Ik woonde niet in het huis waar ik nu woon. Het huis in mijn dromen had een groot raam dat uitkeek op een sprookjesachtige tuin. We (ik en nog  iemand, weet niet wie) zaten aan tafel te eten. De tafel stond voor het raam. De tuin had verschillende trappen in gras, alsof het een waterval was. Het leek een beetje hierop, alleen waren de trappen breder, de hele breedte van de tuin.


Plots zie ik een enorme hoeveelheid water naar beneden komen. In vorige dromen was ik bang als ik dit zag, maar nu niet, ik vond het er juist als een rustgevende waterval uitzien.
In het volgende moment in mijn droom, sta ik in de kelder die onder water staat. Ik waad door het ondiepe water dat ongeveer net boven mijn enkels komt. Alle spullen drijven een beetje rond, maar ik lijk het niet echt erg te vinden. Integendeel: ik vind dingen terug die ik al lange tijd kwijt was, plots drijven ze gewoon voor mijn voeten.

Ik vond geen exacte verklaring, maar wel over alle elementen iets, misschien begrijp ik ze beter als ik ze samenvoeg.

"Als je droomt over je eigen huis, maar heb je daar nooit echt gewoond, dan heb je het gevoel dat je iets mist op emotioneel niveau. Kijk naar wat er gebeurde en naar de voorwerpen die je in het huis ziet om erachter te komen wat er ontbreekt. 
Droom je over een groene achtertuin vol gras, dan staat dit voor persoonlijk geluk. Droom je van een prachtige tuin, dan ben je gelukkig. Je ontwikkelt je op een positieve manier en je bent aan het groeien. 
Water staat voor emoties. Het is heel belangrijk hoe water eruit ziet in je droom. Water dat stijgt staat voor toenemende emoties. Een vloedgolf betekent dat je het gevoel hebt door je emoties overspoeld te worden". (Gezien het geen vloedgolf, maar kalm stromend water was, neem ik aan dat ik de emoties verwelkom o.i.d.) "Een droom over een waterval staat voor schoonheid en gratie. Een waterval kan staan voor je doelen en wensen. Vind je iets in je droom, dan kom je in contact met een bepaald aspect van je karakter of onderbewuste. Je erkent een gedeelte van jezelf dat voorheen onderdrukt of onderontwikkeld was."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten