banner

banner

zaterdag 18 januari 2014

Droom over wespen

Ik stond bovenaan de trap met de stofzuiger en wat ik wilde stofzuigen waren honderden dode wespen! Ze lagen in een dikke laag op de vensterbank, hier en daar leefde er nog een paar maar die lagen ook op sterven. 

Dus ik ben weer alle symbolen gaan opzoeken, maar om ze gecombineerd te begrijpen, lukt me niet zo goed. Een droom over een wesp staat voor kwade gedachtes en gevoelens. Droom je dat je een wesp doodt, dan weersta je je vijanden zonder angst en verdedig je je eigen waarden en rechten. Gebruik je een stofzuiger in je droom, dan heb je het gevoel iets niet meer in de hand te hebben. Het is tijd om je houding te verbeteren. Heb ik mijn kwade gedachtes en gevoelens niet meer in de hand? Of ben ik niet in staat om mijn eigen waarden en rechten te verdedigen omdat de wespen al dood zijn en ik ze probeer weg te doen? Of is het eenvoudiger en betekent het dat ik mijn kwade gedachten en gevoelens aan het opruimen ben? Als totemdier betekent een wesp juist iets positief, dat dromen worden vervuld door inspanningen.

Mijn vriendin had nog een andere mogelijke verklaring: Misschien heb ik mijn kwade gedachten, gevoelens en angsten al redelijk goed hebt opgelost, maar ben ik er zelf nog niet van overtuigd. Misschien moet ik mezelf naar waarde gaan schatten, ben ik al lang geen slachtoffer meer, maar een sterk persoon. Maar ze denkt dat ik daar nog aan twijfel.

Tja, dat zou ook kunnen. Zucht... ik wou dat dromen soms een klein beetje duidelijker waren...

1 opmerking:

  1. Ik heb het mijn kaarten gevraagd maar ik kon er niet uit komen.. Ik heb een droom gehad en die ging als volg.. Ik zag een klein aantal wespen en een zeer grootte ..Een kwam naar binnen een kleine en vloog naar het raam en bleef zitten.. Daarna zeg ik die zeer grootte wesp en ging ook op het raam zitten en ineens vloog de grootte naar de kleine wesp en hield deze gevangen.. het gekke was dat ik ze ineens in een plastiek zakje zag zitten ..ik hield mijn hand er op en het leek wel of ik tegen gehouden werd om mijn hand weg te halen ..Toen ik los kwam zag ik de kleine wesp in de zak en de grootte wesp was vrij maar zat no wel aan de zak vast .. Kan iemand mij helpen wat deze droom zou kunnen zijn inhoudelijk..

    BeantwoordenVerwijderen