banner

banner

zondag 23 februari 2014

Droom over stalking en lift

Er staan me grote (en waarschijnlijk geen positieve) veranderingen te wachten in mijn leven. Dat zou de vreemde dromen kunnen verklaren.

In de eerste droom wandel ik over de straat waar ik opgroeide als kind, ik vermoed dat ik op weg was naar huis. Plots zie ik een bus naderen en ik denk: "oh nee, dat is de chauffeur die me altijd stalkt". Op de inrit van een ander huis zie ik mensen staan die ik niet ken, ze zijn een aanhangwagen aan het in- of uitladen. Ik ga met die mensen praten terwijl ik met mijn rug naar de straat sta, in de hoop dat de chauffeur me niet herkent. De bus mindert vaart, de chauffeur bekijkt me dus, maar rijdt dan toch door. Ik loop daarna verder naar huis en vertel mijn verhaal.

De verklaring volgens GroteBeer.net: Als je over een bus droomt, dan heb je tot nu toe de menigte gevolgd. Het is nu tijd om je eigen beslissingen te nemen.Een buschauffeur in je droom staat voor leiderschap in een groepsidee of –plan. Iets zal goed verlopen als iedereen meewerkt. Deze droom kan ook betekenen dat je maar niet verder komt. Word je door een stalker begluurd of achterna gezeten in je droom, dan voel je je in je dagelijks leven op de huid gezeten door iemand. Het kan ook zijn dat je zonder succes weg probeert te lopen van de problemen uit je verleden.
Treffender kon de verklaring niet zijn...

De volgende droom ging over een lift en een trap. Ik herinner me niet meer alles, maar wel dat ik heel hard twijfelde tussen de lift en trap, omdat de lift er krakkemikkig uitzag. Bovendien wilde ik naar de 6de verdieping en de lift ging maar tot 5. Dus nam ik toch maar de trap, maar daar liep ik eerst naar beneden. Toen ik mensen tegenkwam, liep ik toch maar naar boven. Ik kwam op de 6de verdieping aan, maar daar was een grote, bijna lege ruimte. Met wat inspanning kon het een gezellige woning worden, maar nu voelde het kil en verlaten aan. Er stonden slechts een paar meubels en die stonden kris kras verspreid door de ruimte. 

Ik vond de volgende verklaringen: Een lift staat in je droom voor welke richting je leven opgaat. Gaat de lift omhoog, dan gaat het de goede kant op met je leven. Gaat de lift omlaag, dan gaat het de verkeerde kant op. Zit je vast in een lift, dan heb je het gevoel dat je vastzit in je leven. Je wilt graag vooruit, maar het lukt niet. Dit geldt ook voor een lift die defect is.
Droom je dat je de trap omhoog loopt, dan staat dit voor een verbetering van je sociale of financiƫle status. Loop je in je droom de trap af, dan dien je een oud probleem of oud verdriet te verwerken. Zit je op een trap, dan ben je er nog niet uit hoe je je het beste in een situatie kunt gedragen of heb je de moed nog niet bij elkaar geraapt.
Valt leegte je op in je droom of kom je iets tegen wat leeg is terwijl je verwacht had dat het vol zou zijn, dan overweeg je iets te ondernemen dat niks op zal leveren en een verspilling van moeite zal zijn.
Het getal vijf in je droom staat voor een verandering van richting of nieuwe activiteiten. Het staat ook voor je overtuigende, uitdagende en dappere kant. Het getal zes in je droom staat voor harmonie en huiselijk geluk.

Al bij al geen negatieve verklaringen. Ik weet dat ik moet geloven dat mijn engelen voor me zorgen en het beste voor hebben. Maar die eeuwige twijfel en angst... Misschien is dat wel de les die hierachter schuilt. Geloven is gemakkelijk als alles goed gaat, maar net tijdens moeilijke periodes is het belangrijk om dit niet te verliezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten