banner

banner

donderdag 13 februari 2014

Kever en schaap

Van de week zat er een kever op de lamellen aan mijn voordeur (ik moet de lamellen dringend poetsen zie ik). Ik heb geen verstand van kevers en weet dus niet welke soort het is. Maar misschien had hij/zij wel een boodschap voor mij.
Als totemdier heeft hij deze betekenissen: transformatie, metamorfose, herrijzenis, wedergeboorte, bescherming, toegewijd, sociaal.
Ik ben inderdaad met een metamorfose bezig, alleen het sociale begrijp ik niet zo. Ben namelijk allesbehalve sociaal en eerder een eenzaat.


Het schaap verscheen in mijn droom. Ik liep het wegje op dat naar mijn garage leidt. In mijn droom was het echter veel steiler dan in werkelijkheid. Toen ik boven aankwam, stond er een schaap voor mijn garage. Ik liep naar haar toe en aaide haar over haar hoofd. In mijn droom dacht ik: "dat is zachter dan ik dacht", want in het echt voelt een schapenhoofd niet zo zacht.
Er stond een bestelwagen en de eigenaar van het schaap stapte uit. Toen volgde er een gesprek maar dat herinner ik me niet meer.
De verklaringen over het schaap zijn: volgzaam, sociaal, sereen, alert, zelfvertrouwen en streven naar een nieuw begin, bereiken van nieuwe hoogten, rust, voeding, warmte.

Heeft het betrekking op mezelf of de veranderingen op het werk? Ik zal het binnenkort te weten komen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten