banner

banner

zondag 16 maart 2014

Veel dieren in mijn dromen

Afgelopen nacht heb ik over Fluffy, Snowy en een hamster gedroomd. Ze liepen allemaal samen los (wat ik nooit zou doen, dat risico neem ik niet met een hamster). Fluffy had het moeilijk met haar achterhand en Snowy was vrolijk aan het rennen. Ik kon niet zien welke hamster het was.

Vermoedelijk betekent het niet zo veel als je over je eigen dieren droomt. Maar uit nieuwsgierigheid wilde ik toch graag weten of een konijn en hamster een betekenis hebben. "Zie je een hamster in je droom, dan hou je je driftige buien in toom. Deze droom kan ook staan voor de behoefte aan liefde en acceptatie. Een droom over een konijn betekent dat je op het punt staat om een uitdaging succesvol te besluiten."

Behoefte aan liefde en acceptatie, ja natuurlijk. En die uitdaging succesvol besluiten: graag, heel graag zelfs! Daar ben ik de laatste weken net zo bang voor, dat het niet zal lukken en ik financieel nog meer achteruit zal gaan.

De volgende droom kwam in mijn - welverdiend - middagdutje. 
Ik liep in een huis dat ik niet kende, ik hoorde gestommel en ging naar de 1ste verdieping. Ik kwam in een lege kamer die baadde in het zonlicht. Plots zag ik uit een gat in de muur een muisje tevoorschijn komen. Het diertje was niet eens bang voor mij! Ze liep door het gaatje naar de andere kamer, ik tuurde door het gaatje en zag een kamer die wel bemeubeld was. Op dat moment kwam een 2de muis me tegemoet gelopen, maar zij schrok wel omdat ze mijn hoofd niet in het gat had verwacht.
Ik dacht: "misschien zijn er nog meer gaten in de muur" en jawel, wat hoger op de muur zat ook een gat. Toen ik daardoor keek, zag ik een zolder die vol spulletjes stond. In eerste instantie dacht ik 2 ratten te hebben gezien, maar toen ze dichterbij kwamen, bleken het honden te zijn. Ze kwamen voetje voor voetje naar me toe en keken me strak aan. Omdat ik hen niet vertrouwde liep ik de kamer uit, de hondjes volgden mij zonder te blaffen. Toen ik aan de andere kant van de deur stond, zei iemand achter me: "de hondjes doen niks hoor, ze zijn er om de ram gezelschap te houden". Ik antwoordde: "wie houdt nu een ram op een zolder? Hij moet in de wei staan". Ik deed de deur weer op een kier open en het bruin-zwarte halflangharig hondje keek nog altijd naar mij. Toen werd ik wakker gemaakt door Chica.

Erg benieuwd naar de verklaringen van deze droom! 
  1. Valt leegte je op in je droom of kom je iets tegen wat leeg is terwijl je verwacht had dat het vol zou zijn, dan overweeg je iets te ondernemen dat niks op zal leveren en een verspilling van moeite zal zijn.
  2. Sta je in warm zonlicht, dan geniet je van sterke vriendschappen en een goede gezondheid.
  3. Wanneer je droomt over een muis, dan ben je een vervelende situatie of persoon in je leven uit de weg gegaan. Ga je de confrontatie aan, dan is het lang niet zo erg als je verwacht had. Droom je dat je muis niet doet wat jij wilt, maar een eigen leven lijkt te hebben, dan heb je het gevoel dat het je ontbreekt aan controle in je leven. Je voelt je overbeschermd of overweldigd door stress.
  4. Komt er een rat in je droom voor, dan maak je je zorgen over je financiƫn.
  5. Een droom waar een hond in voorkomt, bevat vaak een belangrijke boodschap. Droom je over een hond, dan maak je snel goede vrienden. Een bedreigende hond betekent dat je je ongemakkelijk voelt in grote groepen.
  6. Een ram staat in je droom voor agressie, energie en impulsiviteit. Je zou in een bepaalde situatie voorzichtiger mogen zijn en er beter over na mogen denken.
Punt 1: yep, daar ben ik bang voor.
Punt 2: enkele sterke vriendschappen, goede gezondheid... hm, niet slecht maar het mocht beter, vooral mijn rechteroog!
Punt 3: geen controle, overweldigd door stress, yep!
Punt 4: absoluut!
Punt 5: ik maak niet snel goede vrienden en echt heel bedreigend was het hondje niet, maar ook niet sociaal.
Punt 6: ik heb de ram natuurlijk niet gezien in de droom, misschien hebben mijn hersenen dat woord bedacht ipv rat? Agressie, energie en impulsiviteit zijn woorden die helemaal niet bij mij passen. Of gaat het over karaktereigenschappen van iemand anders en is die persoon (of personen) de reden waarom ik voorzichtiger moet zijn?

Veel om over na te denken en dat lukt me nu niet door de aanhoudende hoofdpijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten