banner

banner

vrijdag 8 augustus 2014

Droom over bloed en amputatie

Pfew, dit was nogal heftig...

Je zou verwachten dat de droom zich in een ziekenhuis afspeelt, maar dat is niet zo. Het was een soort aula/auditorium, waar op dat moment ook een toneelstuk bezig was. Tegen de wand zag ik een staldeur (?) met veel bloed. Toen reden verplegers een bed naar buiten en in dat bed lag L, mijn ex. Ze hadden zijn linkerbeen net onder de knie geamputeerd. Het vreemde was dat het eruitzag als een kunstbeen, want het was netjes afgesneden met een hele vlakke kant. Ze reden hem in een hoek van de aula en ineens was hij veranderd in mijn jongste broer... Hij was aan het knuffelen met een klein wit konijntje (Snowy?). Het gekke was: dat konijntje had 2 kleine vleugeltjes die zachtjes maar snel flapperden. Toen werd ik wakker.

Ik kreeg geen goed gevoel bij deze droom. Toch hebben de symbolen blijkbaar niet zo een slechte betekenis. 
  • Een droom dat een van je ledematen geamputeerd wordt of dat je iemand met geamputeerde ledematen tegenkomt betekent dat je je niet hoeft te verstoppen om door anderen geaccepteerd te worden.
  • Droom je over bloed waarbij je niet kunt zien wie er bloedt, dan ga je nu door een verwarrende verandering in je leven.
  • Komt er in je droom een auditorium voor, dan geeft dit aan dat je een belangrijke beslissing uitgesteld hebt die je eigenlijk zou moeten maken.
  • Kijk je naar een toneelstuk, dan kun je het gevoel hebben dat je niet echt deelneemt aan het leven. Je hebt je leven niet zelf in de hand.
  • Een droom over een konijn betekent dat je op het punt staat om een uitdaging succesvol te besluiten.
  • Een engel of figuur in het wit staan in je droom voor puurheid, bescherming en belangrijke berichten van je hoger zelf. Wanneer een engel je een boodschap brengt in je droom, let dan goed op.
Ik herken mezelf wel in bovenstaande dingen. Ik ben ontslagen, mijn ex is weer hier komen wonen (en nee we zijn niet opnieuw een koppel!), ik moet gaan beginnen met ingrijpende medicijnen om mijn gezondheid weer op peil te krijgen... En dat heb ik inderdaad veel te lang uitgesteld.

Maar ik voel me gesterkt door de aanwezigheid van mijn engelen (waaronder ook Fluffy en Snowy). Ze hebben tot nu toe heel goed voor me gezorgd en ik vertrouw erop dat ze dat blijven doen. Dank jullie wel voor deze droom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten