banner

banner

donderdag 4 december 2014

Eindelijk weer een droom over Fluffy

Het is lang geleden dat ik hier iets geschreven heb. Ik heb nog wel dromen gehad en ik zie ook nog heel regelmatig de dubbele nummers, maar door tijdsgebrek niets over kunnen schrijven.
Sinds half oktober heb ik er weer een konijnenmeisje bij. Indy is wondermooi, superlief en af en toe ook heel ondeugend. En ze laat me op vele gebieden aan Fluffy's karakter denken. Hield mijn meisje zich daarom afzijdig in mijn dromen? Omdat ik haar al een beetje in levende lijve terug had? Ik moet bekennen: sinds de komst van Indy kan ik Fluffy's verlies beter verwerken.

Maar vannacht heb ik dus eindelijk nog eens over haar gedroomd. Ik stond bij mijn ouders op de oprit, ik weet niet waarom ik vaak droom over die plek. Fluffy liep er rond en ze was zoals gewoonlijk weer de deugniet aan het uithangen. Overal aan knagen, overal snuffelen waar niet mag. Snowy was er ook bij, zijn kooi stond buiten en hij zat lekker in het zonnetje hooi te knabbelen.
Op een bepaald moment probeert Fluffy zich door de Bekaert draad te wurmen. Ik roep nog dat dit niet kan, maar ze doet het toch, de draad plooit helemaal mee met haar lichaam en schiet vanonder uit het beton. Marieke staat met mij te praten en we schieten allebei in de lach met de streken van Fluffy.

Volgens 'Grote beer dromen' betekent een oprit: Zie je een oprit in je droom, dan staat dit voor een positief einde aan een reis, voor zekerheid en rust. Je bent goed op weg om innerlijke rust en je spiritualiteit te vinden. En een droom over een konijn betekent dat je op het punt staat om een uitdaging succesvol te besluiten. Komt er een huisdier in je droom voor, dan staat dit voor hoe goed je jezelf onder controle kunt houden. Dit droomsymbool kan ook staan voor je behoefte aan meer liefde en acceptatie van anderen. Droom je over een huisdier dat dood is gegaan, dan is dit een manier van je onderbewuste om het verdriet te verwerken.

Innerlijke rust en een succesvol besluit zijn welkom! Er is immers weer onzekerheid of ik mijn uitkering wel/niet kan behouden. Ik kan thans meer dan genoeg gewerkte dagen bewijzen én ik ben 33% arbeidsongeschikt bevonden. Nu moet er blijkbaar nog 1 obstakel uit de weg geruimd worden: nog meer documenten invullen. En dan zou alles in orde moeten komen.

Gisteren was ik heel onrustig, maar ik heb verbazingwekkend goed geslapen en voel me vandaag veel rustiger. Ik moet geloven dat mijn engelen voor me zorgen.

Ik plaats even een foto van Indy, meer over haar vind je natuurlijk op mijn website, klik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten