banner

banner

zondag 28 juni 2015

Groene diertjes

Ik vertoef veel buiten met dit mooie weer. Volgende week wordt het echter té mooi, lees: veel te warm, dan wordt het binnen blijven. Nu zie ik toch wel bijzondere diertjes. Van de week zat er al een gewoon motje in de hal.


Maar gisteren en vandaag zag ik toch wel speciale insectjes. Voor mij alleszins speciaal, ik heb ze nog nooit gezien.

Dit kevertje zat in de zandbak van Indy, wordt die tenminste door iemand gebruikt.
Zoals je kunt zien, is het beestje enorm klein, maar vooral de groene kleur viel me op. Volgens internet zou het een struiksnuitkever of -tor zijn.


En toen ik mijn terrasmeubels nog eens afwaste, kwam dit exemplaar ergens onderuit gevlogen. 
Wat opvalt is alweer de groene kleur. Ik heb nog nooit een nachtvlinder/mot gezien met groene accenten. Ik heb vlindernet.nl gemaild met de vraag welke soort dit is en het is een meldevlinder. 
De meldevlinder is in Nederland een algemene soort, die in de drie zuidelijke provincies minder wordt waargenomen, en in België een niet zo algemene soort. De vlinder kent twee generaties die vliegen van halverwege mei tot halverwege oktober. 
Ik voel me vereerd dat een niet zo algemene vlinder mij komt opzoeken .


Gisteren zag ik trouwens ook nog een kleine libel, maar die vloog te hoog om te fotograferen.

Als totemdier heeft de kever deze betekenis: transformatie, metamorfose, herrijzenis, wedergeboorte, bescherming, toegewijd, beschermend, sociaal.
En de mot: gevoelig voor aanraking, geur en smaak, intuïtief, spiritueel bewustzijn, metamorfose, aanpassingsvermogen, zorgt dat je jouw licht vindt: ook in donkere tijden, sensitief, uitgebalanceerd.
De libel: Communicatie via dromen, alertheid, illusies doorbreken, verandering. 

Groen is de kleur van de natuur en de groei. Deze kleur hoort bij vrijdag en wordt geassocieerd met de planeet Venus. Deze planeet werd genoemd naar de Romeinse Godin van de liefde zodat groen ook wel eens het kleur van de liefde en overspel wordt genoemd. Het is een rustgevende kleur en brengt een kalmerende invloed op lichaam en geest. Groen staat voor veiligheid en verkeerslichten signaleren inderdaad een groene kleur als de kust veilig is. Voor moslims is groen de kleur van de oase en in de magie staat groen voor, de natuur, groei, welvaart, feeën, vruchtbaarheid, emoties en liefde.

Groen is geschikt voor:
  • Genezing en emoties.
  • Vinden van de liefde.
  • Vruchtbaarheid stimuleren.
  • Welvaart en vernieuwing.
  • Intelligentie en inzicht creëren.

Weer allemaal razend interessant en het klinkt positief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten