banner

banner

donderdag 11 juni 2015

Spinnen en dromen

Ik ben erg bang van spinnen en dat ik deze griezels dan ook nog buiten het seizoen moet tegenkomen... jakkes! Ik snap niet waarom ze in de lente, overdag en in de volle zon rondlopen. De grote griezel viel 's morgens uit de gordijnen, dadelijk klaarwakker! Ik vang ze telkens met de spinnenvanger en zet hen dan buiten, voor alle duidelijkheid.



Als totemdier heeft ze deze betekenis: De vorm van de spin en het aantal poten staan beide voor het getal acht.  Dit is het symbool van de oneindigheid.  Hij staat voor het onbeperkte aantal mogelijkheden van de schepping.  De verdubbeling van het getal vier verwijst naar de vier winden en de vier windstreken.
De spin wijst mensen er altijd op dat ze verantwoordelijkheid moeten nemen voor alles wat in hun leven gebeurt.  Wij weven zelf het web van ons lot.  De slachtoffers die in de mazen verstrikt raken, hebben deze les niet begrepen en zijn vast komen te zitten in een schijnbare en onveranderlijke werkelijkheid.
De leer van de spin zegt dat elk wezen verantwoordelijk is voor zijn eigen levensplan.  Het is belangrijk zich niet in zinsbegoocheling te verliezen.  Het is aan te bevelen de eigen vooruitgang schriftelijk vast te leggen om niet te vergeten hoe bepaalde zetten tot succes hebben geleid.  De spin staat namelijk ook voor de ontwikkeling van het schrift.  Daarnaast dringt ze erop aan voorbij de eigen horizon te kijken, een blik in andere dimensies te werpen.

Ik weet niet goed wat ik met deze informatie moet, ben effe te moe van het ziek zijn om het te begrijpen.

De dromen zijn ook weer lucide deze week... Ik droomde dat Indy en Fluffy samen aan het spelen waren op het terras. Plots kwam Indy met een bebloede nek/keel naar me toe en ik zag een fret opduiken met bloed aan de bek.

De volgende droom speelde zich in Amerika af. Ik was in het gezelschap van 2 koppels en ze hadden een date voor me geregeld. Met paard en koets reden we door Hollywood Boulevard. Ipv te genieten van mijn date, maakte ik de hele tijd foto's.

Kwam er een ouderwetse koets in je droom voor, dan voel je je erg in verlegenheid gebracht door vragen over je sociale leven. Breng jezelf niet in een situatie waarbij er over je geroddeld kan worden. Komt er een paard in je droom voor, dan is dit een goed teken. Het betekent dat je je leven onder controle hebt.
Hm, weer stof om over na te denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten