banner

banner

vrijdag 19 juni 2015

Sproetje in droom

Mijn lieve Sproet kwam me opzoeken in een dutjesdroom. Ik mis haar nog altijd en heb besloten om geen hamsters meer te nemen. Ze leven veel te kort en het doet telkens weer zo een pijn om ze af te geven.

Even verduidelijken voor ik de droom beschrijf. Ik deed een dutje in de zetel, lag op mijn rug, met mijn linkerhand rustend op Snowy die naast mijn sloffen lag, zoals gewoonlijk.

In deze droom was ik in een flatgebouw op de 3de verdieping. Het was niet heel duidelijk of ik er woonde of niet. Er was iemand bij me en samen lieten we Sproet loslopen in de vierkante hal. Op een bepaald moment moest ik naar beneden en ik zei tegen de persoon die bij me was dat hij/zij moest oppassen dat Sproet niet mee in de lift zou lopen of vast zou komen te zitten tussen de deuren.
In de lift duwde ik op 0 en ging naar het gelijkvloers. Daar aangekomen kwam ik opnieuw in een klein halletje waar fietsen e.d. stonden. Er lag ook post op de grond. Het zag er verlaten uit. Ik weet niet wat ik daar ging doen, want ik ging meteen weer naar boven met de lift. Dat was althans de bedoeling, maar plots waren de knoppen verdwenen waarmee ik de verdieping kon kiezen. Ik kon dus niet meer naar boven.

Op dat moment wriemelde Snowy onder mijn hand en werd ik wakker.

De mogelijke verklaringen: Een lift staat in je droom voor welke richting je leven opgaat. Gaat de lift omhoog, dan gaat het de goede kant op met je leven. Gaat de lift omlaag, dan gaat het de verkeerde kant op. De op-en-neer gaande beweging van de lift kan de (normale) ups en downs van het leven vertegenwoordigen.

Ik heb het gevoel dat dit wil zeggen dat ik overal en nergens naar toe ga. Het leven gaat met ups en downs, maar ik bereik niets meer de laatste jaren, mijn leven lijkt stil te staan. Hoewel er veel gebeurt, geraak ik niet vooruit, of naar boven in dit geval.

En Sproet... Da's gewoon heel fijn om haar nog eens te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten