banner

banner

donderdag 14 april 2016

Droom over vleermuizen in badkamer

Wat een rare droom, hij speelde zich alweer af in mijn ouderlijk huis. Ik maakte me klaar om een bad te nemen, maar een badkamer kun je het daar (in het echte leven!) niet noemen. In een hoek zag ik plots iets donker bewegen en ik was bang dat het een spin zou zijn. Maar het was een klein vleermuisje en het leek wel te lachen. Plots kwamen er uit alle hoeken vleermuisjes gekropen en gevlogen en ik vond het heerlijk!

Volgens de droomwoordenboeken hebben vleermuizen een negatieve betekenis. Maar gezien ze mij zo een goed gevoel gaven, geloof ik daar niet in. In het echte leven vind ik vleermuizen trouwens ook schattig :). 

Als totemdier heeft een vleermuis wel een betekenis waarin ik me kan vinden. 
Wanneer de vleermuis verschijnt is het tijd bepaalde angsten onder ogen te gaan zien en blokkades en maskers af te werpen.

Ook de badkamer heeft een gelijkaardige betekenis: als je droomt over de badkamer, heeft dit een rechtstreekse relatie met je instinctieve behoeftes. Je kan een gevoel hebben dat je een zware last te dragen hebt, en een behoefte voelt om jezelf te verfrissen. Deze droom kan ook symbool staan voor zelf-vernieuwing. Je voelt waarschijnlijk een drang om jezelf te reinigen, zowel emotioneel als psychologisch.

Kan geen toeval zijn, want juist nu heb ik eindelijk de moed gevonden om naar een psycholoog te gaan en angstremmers te nemen. Die moet ik wel weer afbouwen omdat ze mijn oogdruk verhogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten