banner

banner

maandag 25 april 2016

Kapotte auto's in droom

Na een nacht pauze toch weer een fantasierijke droom. Het begon hier in huis. Ik wilde weg met de auto, wilde de poort open doen, maar ze haperde. In het echt is dat ook zo, dan moet ik een flinke stamp geven en dan lukt het wel. In mijn droom was ik echter zo slap als een vod en ik kon de knop niet omdraaien, niet stampen, niets...

Uiteindelijk lukt het dan toch, maar toen waren er nieuwe obstakels. Op mijn 'inrit' stonden plots oude auto's geparkeerd. Het waren auto's uit de jaren 70. De motorkap (en motor) was weg, daar groeide onkruid in. De eerste auto was een groene 3-deurs, de 2de een gele sportwagen, de andere heb ik niet in detail gezien. Ze stonden trouwens in een halve cirkel opgesteld, te beginnen aan de garagepoort en zo verder naar het wegje toe, maar dan de kant waar niemand meer rijdt.

Ik was geïrriteerd en begon de auto's weg te duwen. Toen liep ik terug naar binnen (waarom?), ik stond net bovenaan de keldertrap, toen een kindje me kwam roepen. Ik loop terug naar beneden en er staan 2 flikken die not amused waren. Blijkbaar was hun collega jarig en dit was de verrassing die zij voor hem hadden. Hij kwam er wat later bij staan. Ik excuseerde me voor het verpesten van de verrassing en feliciteerde hem. Ze duwden de auto's opnieuw naar hun oorspronkelijke plaats, ik bleef kijken naar de feestelijkheden en binnen enkele minuten was alles voorbij en werden de auto's opgeruimd.

Droominfo.nl:
  • Wanneer het je niet lukt om de poort te openen, dan wijst dit er op dat je harde werk als onbevredigend beschouwd zal worden. Het zou ook kunnen betekenen dat je nog niet klaar bent om de volgende stap te zetten.
  • Als je droomt over een geparkeerde auto geeft je droom aan dat je je energie op iets anders moet richten dan wat je nu doet. Een kansloze onderneming kost je teveel moeite. Deze geparkeerde auto kan ook een teken zijn dat je een break moet nemen en even van het leven zou moeten genieten.
  • Onkruid wijst er in het algemeen op dat je oude ideeën en negatieve gedachtes moet zien kwijt te raken.
  • Groen staat voor een positieve verandering, goede gezondheid, groei, genezing, hoop en vrede. Groen staat ook symbool voor je streven naar erkenning en het bewerkstelligen van je onafhankelijkheid. 
  • Geel heeft zowel een positieve- als een negatieve gevoelswaarde. Als de droom plezierig aanvoelt, dan staat de kleur geel symbool voor het intellect, geluk, harmonie en wijsheid. Als de droom daarentegen niet zo prettig aanvoelt, dan vertegenwoordigt de kleur geel juist lafheid en ziekte. Je zou in dit geval een angst kunnen hebben te kiezen of actie te ondernemen. Als gevolg hiervan zou je een terugval kunnen ervaren.
  • Als je droomt over kinderen verwijst dit naar je innerlijke kind, of duidt de droom op een terugkeer naar een kinderlijke staat. De droom dient als herinnering aan een periode van onschuld, puurheid, eenvoud en zorgeloosheid. Je zou kunnen verlangen naar het verleden en de mogelijkheid om onderdrukte verlangens en onvervulde wensen te vervullen. Neem wat tijd voor jezelf om zo je innerlijke kind te verzorgen.
  • Wanneer je droomt over de politie, duidt dit op een falen om plichten of beloftes na te komen. De politie symboliseert tevens structuur, regels en controle. 
Ik herken overal wel wat in. De laatste dagen ben ik veel bezig met de rouwverwerking van Snowy. Ik voel me nog altijd schuldig omdat ik niet bewust aanwezig was tijdens zijn laatste moment. In paniek belde ik naar dierenartsen, maar daardoor heeft hij alleen de stap moeten nemen naar de regenboogbrug. Enerzijds denk ik dat hij het zo wilde omdat hij altijd al een onafhankelijk en zelfstandig manneke was. Anderzijds denk ik dat hij niet wilde sterven en daarom die kreetjes nog uitstootte, volgens mij wilde hij kost wat kost hier blijven. Zijn lichaampje was klaar om over te gaan, maar zijn geest nog niet. En ik ben bang dat hij door mij nog steeds geen rust vindt. Omdat ik hem nog niet kan loslaten. Moet het er eens met de psycholoog over hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten