banner

banner

woensdag 3 augustus 2016

Droom over amputatie benen

Wat een rare droom. Ik droomde dat mijn benen geamputeerd werden en dat ik er nieuwe kreeg. Ik vond het niet erg en het meisje dat haar benen vrijwillig doneerde, ook niet. Dat meisje had trouwens een bruine huidskleur, dus in mijn droom liep ik als bleekscheet rond met bruine benen.

Ik vind nogal uiteenlopende informatie over de betekenis van amputatie.

Grote Beer dromen:
Een droom dat een van je ledematen geamputeerd wordt of dat je iemand met geamputeerde ledematen tegenkomt betekent dat je je niet hoeft te verstoppen om door anderen geaccepteerd te worden.

Orakels dromenboek:
Amputaties in de droom zijn een waarschuwingssein. Het is voor de uitleg van belang of het de amputatie van een vinger, een hand, een arm, een voet, een been, de penis of de testikels is. De verschillende lichaamsdelen komen daarbij overeen met de verschillende psychische functies. Het verlies van een been of voet in de droom staat symbool voor een belemmering in de vooruitgang of het kwijtraken van een psychische positie. 

Dromen-visioenen.nl:
Dromen over een amputatie vertellen over opgekropte gevoelens, pijn, verdriet, woede en frustraties die je jezelf aan doet. Je doet jezelf tekort, onderschat je eigen kunnen en je eigen kracht om een negatieve periode om te zetten in een positieve levensfase. Een andere uitleg gaat over ongebruikte talenten die je niet wilt herkennen en daarom maar verwijdert uit je leven. Nog een andere uitleg is dat je de pijn en verdriet, angst, emoties die je voelt bij het verlies van een deel van jezelf, een geliefde of vrienden niet te boven komt.

Droominfo.nl:
Als je droomt dat je ledematen zijn geamputeerd, verwijst dit naar ongebruikte talenten en serieus, permanent verlies. Het verwijst naar gevoelens van frustratie, krachteloosheid en hulpeloosheid. Het zou ook kunnen betekenen dat je iets hebt laten versloffen, wat heeft geleid tot een situatie die nu op ontploffen staat.
Dromen waarin je benen geamputeerd worden, suggereren dat je maar beperkte bewegingsruimte hebt om een richting op te gaan in je leven.

Bruin in je droom wijst op praktische uitvoerbaarheid, huiselijk geluk, comfort, conservatisme en materialistische karaktertrekjes. Bruin staat tevens symbool voor grond en de aarde. Je zou terug moeten keren naar je roots.

Lichaam en geest.be:
Als je droomt dat je bruin bent, dan staat dit voor een minder positieve kant van jezelf. Het symboliseert je primaire instincten en natuurlijke zintuigen. Droom je over de overgang van waar je bruin bent en waar niet, dan kan het zijn dat je een inschattingsfout hebt gemaakt waar je je schuldig over voelt of waarvan je bang bent dat het uitkomt.

Alleen in de eerste uitleg, herken ik mezelf niet. In de andere wel, moet het eens laten bezinken. De uitleg over bruin, slaat niet op mij (denk ik).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten