banner

banner

zondag 23 oktober 2016

Droom over haan

Niet mijn haan, en mijn dromen spelen zich de laatste maanden weer af in mijn ouderlijk huis. Heeft misschien met de dementie van mijn moeder te maken en alles wat daar rond speelt.
Qua tijdsbesef spelen de dromen zich daarentegen wel in het heden af, niet in het verleden.
In deze droom was ik - zoals nu - bezig met fotografie, ik was in mijn oude slaapkamer. En plots zag ik een forse zwart-wit gespikkelde haan op het dak van de buren staan (van mijn tante).
Terwijl ik hem probeerde te fotograferen, begon hij luid te kraaien en mensen probeerden hem van het dak te krijgen.

De verklaringen:

Een haan in je droom betekent dat jij of iemand in je omgeving probeert indruk te maken. Hoor je een haan in je droom, dan staat dit voor opschepperij en zelfverheerlijking. 

Dromen en visioenen over een haan vertellen je over nieuwe kansen, oplettendheid maar vooral waakzaam zijn, je hebt het idee dat je jezelf of je geliefde moet beschermen en verdedigen. Een andere uitleg is dat de haan ook staat voor het niet bang zijn om op de voorgrond te treden en vooral moed te tonen. 

De haan doet ons eraan herinneren dat het tijd wordt om bepaalde dingen te gaan doen. Volgens oude profeten betekende het kraaien van de haan dat de dromer te maken zou krijgen met ontrouw, verloochening en bedrog. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten