banner

banner

woensdag 2 november 2016

Warrige dromen, o.a. over moeder/schoonmoeder, vos enz.

Er moet blijkbaar veel verwerkt worden door het onbewuste. Alleen begrijp ik de boodschappen niet altijd.

Mijn eerste droom ging over mijn ex-schoonmoeder die mijn moeder op bezoek had. In het echt hebben die 2 elkaar nooit ontmoet. Ze zaten tegenover elkaar en waren met iets bezig, er stond een grote ronde mand tussen hen. Meer herinner ik me niet meer. En ik vind me helemaal niet in de uitleg.

Als je droomt over je moeder, representeert dit het verzorgende aspect van je persoonlijkheid. Moeders bieden veiligheid, comfort, leven, begeleiding en bescherming. Sommige mensen kunnen het moeilijk vinden om zich van hun moeder los te maken en zo hun eigen individualiteit en ontwikkeling te realiseren.
Als je droomt over je schoonmoeder, voorspelt dit dat na veel bittere meningsverschillen, alles uiteindelijk op een plezierige manier goed komt.
Als je droomt of een visioen hebt over je moeder, dan duidt dit op de behoefte aan het verzorgende, aan liefde, aan geborgen gevoelens van je moeder maar ook van je eigen persoonlijkheid. Een andere uitleg is veiligheid, comfort, leven, begeleiding en bescherming die je in het verleden hebt ervaren. Een belangrijke uitleg is de projectie of spiegeling van de karaktereigenschappen van je moeder die je wilt bezitten.
De moeder is een archetypisch symbool. Volgens Carl G. Jung het verborgene, de afgrond, het duistere, het geheime, de onderwereld, het levend makende, de verleiding, het onontkoombare en het giftige. Verder staat zij voor geborgenheid, het zachtaardige, het beschermende, het autoritaire en de plaats waar de wedergeboorte plaatsvindt. Vaak heeft in de droom de moeder niet haar eigen gedaante. In de droom lijken we onze eigen moeder soms nauwelijks te kennen. Wie in de droom zijn eigen moeder ziet heeft in het waakbestaan gebrek aan zelfbewustzijn. In dromen van vrouwen kan de eigen moeder ook de bewustwording van de vrouwelijke natuur zijn.

In de volgende droom was ik aan het schreeuwen tegen mijn broer dat het moest gedaan zijn met ma zo te behandelen. 
Goed, die droom is héél duidelijk...

In de laatste kwam een vos voor. Ik wandelde in het bos en de vos keek me vanop een afstand aan tussen de struiken. Dan lag hij plots op mijn bureau zoals een kat dat zou doen. Pal voor het scherm en heerlijk relaxed opgekruld. Qua uitleg... Ja, die snap ik wel.

Een vos staat symbool voor inzicht, slimheid, sluwheid en vindingrijkheid. Misschien probeert deze droom je te vertellen om dergelijke eigenschappen wat vaker in je wakkere leven te etaleren. Het zou ook aan kunnen geven je gedachten voor jezelf te houden en discreter met een bepaalde situatie om te gaan. De vos zou ook kunnen verwijzen naar een sluw of sneaky iemand in je omgeving.
Een alternatieve uitleg is dat een droom over een vos duidt op een periode van isolement en eenzaamheid. Je hebt tijd nodig om een bepaalde situatie te overdenken of te reflecteren op je leven.

Visioenen en dromen over een vos vertellen je over list, bedrog, iedereen om de tuin te leiden en wantrouwen ervaren. Een andere uitleg is, dat je je tegenstanders te snel af bent, waardoor er onverwachte deuren voor je opengaan. Je spiegelt of reflecteert jezelf op de vos en bent dan ook zelf het slachtoffer van je eigen gedrag, bedrog en tegenwerkingen.

De vos staat symbool voor list en bedrog. Zien we in de droom een vos dan worden we gewaarschuwd voor mensen die in het waakbestaan ons willen bedriegen of ons te slim af willen zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten