banner

banner

donderdag 8 december 2016

Droom over Snowy

Hoewel Snowy er niet echt in voorkwam, weet ik zeker dat hij het was. Vandaag is het een jaar geleden dat hij heel snel begon te ademen. En het raakt me duidelijk nog altijd 😢. 
Want in deze droom had ik een ijsbeertje vast dat hier en daar plukken vacht kwijt was, net zoals Snowy soms kale plekken had door de rui. Ik noemde hem soms ook ijsbeertje.
Het beertje stopte plots met ademen, ik begon als een gek te reanimeren en gelukkig begon hij weer te ademen in mijn armen.
Ik werd met een schok wakker om 2u30. En meteen daarna sprong Indy bij mij, alsof ze voelde dat ik behoefte had aan troost en knuffels 💕. Want dit is normaal gezien niet het uur dat ze bij mij zou springen.

Qua verklaring zal het wel heel eenvoudig zijn. Ik wou dat ik Snowy's dood ongedaan kon maken. Ik mis hem nog altijd zo hard 😟. Zijn lief bol toetje, zijn klein perfect knuffellichaampje...

Daarom schrik ik toch wel even van de verklaring over de ijsbeer en ik vraag me af of het hier van toepassing is.

IJsberen in dromen voorspellen bedrog, al zal dat aanvankelijk niet duidelijk zijn. Je grootste tegenstanders zullen zich als vrienden voordoen. Rivalen zullen je in de gaten houden. Bij het dromen over de pels van een ijsbeer zul je deze tegenstand overwinnen.

Een ijsbeer staat in je droom voor herontwaken. Je staat op het punt om diepliggende emoties te uiten en los te laten.

Dromen of visioenen over een ijsbeer gaan over bewustwording van oude en niet opgeloste angsten, pijnen, verdriet, emoties en gevoelens die je nu als het ware herbeleeft of wilt herzien. Een andere uitleg is dat je op dit moment naar binnen gericht bent, wat koud en kil kan overkomen op andere mensen. Nog een andere uitleg is dat je te maken kunt hebben met tegenslag, obstakels en onoverkomelijkheden. Een alternatieve uitleg is proberen ruimte of rust te scheppen in je leven, maar vooral er een introverte levensstijl op na houden. Vergeet niet dat de beer een project of spiegeling is van je eigen ware gevoelens, emoties, en verdriet, je bent dus zelf de ijsbeer. Zie je in je droom of visioen een ijsbeer met jongen dan gaat dit over bescherming, liefde en gemoedelijkheid. Dit zit binnen in jezelf, maar voor de buitenwereld kun je krachtig en vijandig zijn als ze te dicht bij je komen.

De beer is het symbool van mannelijke kracht, maar ook van het aardse en de warme beschermende moederlijkheid. Wie in de droom vrijwillig met een beer vecht of zelf een beer is, voelt zich in het waakbestaan behoorlijk superieur. Wie in de droom een beer ziet en hem als dreigend ervaart, of wie een knuffelbeer omarmt, heeft in het waakbestaan behoefte aan warmte en bescherming en is bang dat hij alleen komt te staan. Als onze moeder nog leeft, dan zijn we meestal heel erg bang dat onze moeder van ons af wordt genomen of zal overlijden. Als onze moeder al is overleden dan willen we gewoon graag terug wat we zijn kwijtgeraakt en hebben we enorme behoefte aan haar warme bescherming. Wie in de droom beren verzameld komt in het waakbestaan meestal liefde te kort, dit geldt soms ook voor mensen die in het waakbestaan beren verzamelen. Zodra ze genoeg liefde krijgen beginnen ze steeds minder aandacht aan hun verzameling te besteden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten