banner

banner

donderdag 9 februari 2017

Weer levendige dromen door aankomende volle maan

In de eerste droom was ik aan het fietsen in de zon. Ik voelde de warme stralen en een licht briesje op mijn armen. Het was ergens aan de rand van een bos en plots zag ik een soort dierentuin met allemaal konijntjes. 
Vreemd dat ik regelmatig over fietsen droom, terwijl ik in het echte leven al 20 jaar niet meer gefietst heb. Maar niet meer zo vreemd nu ik de verklaring lees 😉.

Dromen dat je op een fiets rijdt, duiden op een behoefte aan balans in je leven. Je zou een betere balans moeten vinden tussen werk en plezier om te slagen in je huidige plannen.

In de volgende droom was ik zwanger van een tweeling 😲!

Een droom waarin je zwanger bent, staat voor een aspect van je persoonlijkheid of je leven dat je nu aan het ontwikkelen bent, maar waarvan je nog niet klaar bent om erover te praten of er iets mee te doen. Een droom waarin een zwangerschap voorkomt staat voor een nieuw idee of een nieuwe richting of doel. 
Als je droomt over een tweeling, dan voel je je verscheurd door je emoties en verlangens aan de ene kant en je logica en idealen aan de andere kant.

En in de laatste droom tenslotte, was ik bij iemand op bezoek. Het was een mooi huis, waar veel zonlicht binnen kwam. Maar ik schrok van diens huisdier, een krokodil 😦! De krokodil leek aandacht te willen, maar toen ik hem/haar wilde aaien, beet die mij in de linkerpols. Vreemd genoeg liet ze maar enkele kleine gaatjes achter. Ik had trouwens een tatoeage op mijn pols.

Droom je dat je een tatoeage laat zetten (en je hebt er in het echt geen), dan begin je aan een nieuwe fase in je leven.

Een krokodil in je droom waarschuwt voor verborgen gevaar. Iemand in je omgeving geeft je slecht advies en probeert je slechte beslissingen te ontlokken. De krokodil kan het agressieve, 'bijterige' aspect van je karakter vertegenwoordigen. 
Als je gebeten, of achtervolgd wordt door een krokodil, duidt dit op teleurstelling in de liefde en in zaken.

Wanneer je over een krokodil droomt, dan staat dit voor dingen die bij je onder de oppervlakte leven. Er zit je iets dwars of er knaagt iets aan je, maar je kunt er je vinger nog niet helemaal op leggen.

Dromen over een krokodil gaan over geboorte, vruchtbaarheid, veranderingen, oermoedergevoelens en ook bescherming van de hoogste vorm die je maar kunt wensen. De krokodil is een projectie van je eigen karaktereigenschappen. Je moet je dus bewust worden van al je angsten, opgekropte agressie, pijnen, woede en verdriet die moet je uiten. Een alternatieve uitleg is een waarschuwing voor verborgen gevaar en obstakels die je kunt ervaren. Als de krokodil je aanvalt of zijn bek opent in je visioen of droom betekent dit dat je jezelf aanvalt, dat je je bewust wordt van je woede, agressie, verdriet, angst en problemen die je niet weet te overwinnen. 

Wil dit nu zeggen dat ik aan een nieuwe fase in mijn leven wil beginnen, maar dat iemand (ik?) dit wil belemmeren? Teleurstelling in de liefde kan niet, in zaken denk ik ook niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten