banner

banner

zondag 12 maart 2017

Dagpauwogen

Deze winter hebben 2 vlinders in huis overwinterd op een slaapkamer die ik als opslagruimte gebruik. Eentje vond ik niet meer terug, de andere was van plaats veranderd. Dus volgens mij was deze wakker en wilde hij/zij uitvliegen. Ik heb het raam open gezet bij deze heerlijke 17° en een uur later was hij weg.
Helaas vond ik toen ook de andere overleden terug op de vensterbank 😞.


Zou het te maken hebben met mijn overleden moeder?

De betekenis van een dagpauwoog:

  • Trots
  • Intelligentie
  • Schoonheid
  • Ogen voor en ogen achter
  • Hulp van engelen
  • Bij jezelf blijven
  • Spirituele ontwikkeling
  • Transformatie

Ook:

Symbool van gratie, schoonheid en de ziel.
Van verliefdheid, vreugdedans en zomer.
Van lichtzinnig, onbezorgd zijn en vrijheid.
Maar ook voor de vergankelijkheid van vreugde.
Als grafsymbool symboliseert de vlinder de 3 stadia die de ziel doorloopt; leven, dood en wederopstanding.

Een dode vlinder betekent dat er een eind komt aan je proces zodat je ziel bevrijd mag worden of voelen.

1 opmerking:

  1. Lupien van Es5 mei 2019 om 10:26

    Langs de IJssel liep ik en op het paadje vloog een dagpauwoog een heel stuk steeds even vooruit en bleef weer wachten om dan op het paadje weer verder te vliegen...beweging en rust...het raakte me. Nu ik de symboliek lees van de dagpauwoog zie ik de betekenis nog beter. Dank!

    BeantwoordenVerwijderen