banner

banner

dinsdag 7 maart 2017

Dromen over moeder en duiven en boodschap

Naast de talrijke nachtmerries waarin ik haar op verschillende manieren zie sterven, zijn er ook neutrale dromen. 

In eentje zat ze bij mij in de keuken (ze is hier nochtans al 10 jaar niet meer geweest) en zei dat ik mijn ovenwanten moest aandoen zodat ik me niet zou verbranden. In het echte leven was mijn moeder ook altijd overbeschermend naar mij toe.

De andere droom ging over 2 duiven (tortelduifjes). Eentje had diarree en eentje een gebroken staart.

De uitleg vind ik wel heel toepasselijk. 
De verbinding met het hiernamaals, een overleden dierbare die je een boodschap zendt. Nog een andere mogelijkheid is dat je het verlangen hebt om naar huis terug te keren, het verlangen om rust, vrede en kalmte te vinden. Een alternatieve uitleg is dat je de schuld op je neemt voor andermans fouten. De duif staat tevens voor roddel, laster en slecht nieuws.

Die laatste zin zal ongetwijfeld over de erfenis gaan, zoals het bijna overal gaat, zal dit voor ruzie in de familie zorgen.

De boodschap die mijn Amerikaanse vriendin mocht doorgeven, bezorgt me ook kippenvel. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit details over mijn moeder heb verteld. Dat ze dan zo een specifieke boodschap kan doorgeven, is echt spooky.
"You have been a good daughter, more than I deserved. I release you from your responsiblity of me. Be free my daughter and know that even though I didn't show it, I loved you."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten