banner

banner

dinsdag 11 juli 2017

Heel klein bijzonder vlindertje

Op mijn terras zag ik plots een piepklein vlindertje zitten, niet groter dan 1 cent. Toen ik er een foto van maakte, merkte ik pas dat het prachtige veertjes ipv gewone antennes had.
Ik heb het nog nooit gezien en vroeg raad aan de vlinderstichting. Zij zeiden dat het een mannelijke witvlakvlinder was (Orgyia antiqua).

Helaas vond ik het diertje diezelfde dag nog dood terug 😞. Op internet vond ik dat ze als volwassen exemplaren niet eten en niet lang leven.
Heb hem bedankt om mij te komen opzoeken.


De betekenis van een vlinder:  Transformatie; Creativiteit; Overbrugging; Vreugdedans; Persoonlijke groei; Ontwikkeling van de ziel. 
Het Griekse woord "psyche" betekend zowel "ziel" als "vlinder" men geloofde dat, als iemand stierf, hun ziel veranderde in een vlinder. 
Vlinder zal naar je komen op een moment in je leven dat je een verandering ondergaat dat moed vereist. Je komt uit je omhulsel, en het vergt een hoop moed, iets onder ogen te zien dat je nooit eerder hebt gezien. Als Vlinder tot je komt, onderzoek dan welke veranderingen je ondergaat. Vlinder geeft je de gelegenheid om jouw transformatie als iets prachtigs te beleven. Als je transformatie voltooid is zullen je mogelijkheden gigantisch zijn toegenomen. Niets kan je meer tegenhouden, zolang je je nieuwe vleugels gebruikt en vliegt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten